מי לא רוצה לקדם את העסק שלו בעידן הדיגיטלי? הרי כל הצרכנים נמצאים ברשתות החברתיות: בפייסבוק, באינסטגרם ובתיבת החיפוש של גוגל, הם גם באתרי החדשות הגדולים בארץ והיכן לא. בשנת 2017 שליש מהכסף של הפרסום הכללי הלך לטובת הפרסום הדיגיטלי וכל שנה נרשמת צמיחה נוספת. גם אני, כאשר הייתי בתחילת הדרך להקמת העסק שלי חשבתי לא פעם, האם לשווק את השרות שלי בערוצי הפרסום בעלי העלויות הגבוהות ביותר או דווקא לשווק אותם בדרכים שאני מכירה ויודעת שאפשרי כי אכן אפשר להתקדם גם איתם ובכך לחסוך את העלויות הגבוהות לפרסום דרך שיווק דיגיטלי.

מזה שיווק באינטרנט ואיך עושים זאת?
שיווק באינטרנט הינו שיווק שנעשה בעזרת האפשרות לגלישה באינטרנט ע"י כלים שונים שניתן לפרסם בהם כגון: שיווק ברשתות חברתיות,שיווק המכיל פרסום רב עקב הגדילה של המשתמשים בשימוש ברשתות חברתיות, ניתן לפרסם מודעות בפייסבוק, באינסטגרם, לינקדין, טוויטר ועוד ללא תשלום או לממן מודעה רצויה לקהל יעד רצוי בתקציב המותאם לעסק שלכם.

גם גוגל מציעה שיווק דיגיטלי בעזרת מנוע החיפוש שלה: כולנו כבר יודעים שגוגל היא המקום שרובם פונים אליו כאשר הם מחפשים משהו, לעיתים גם אני מתפלאת שיש מילות חיפוש שבחיים לא חשבתי שאנשים מחפשים אותם ודווקא זה מוכיח לי שגוגל הוא כלי החיפוש הטוב ביותר ושהצרכנים הפוטנציאליים שלכם נמצאים שם, לכל תחום ולכל שאלה שאתם יכולים תנו להם את התשובה, תספקו להם את המענה שהם צריכים ובכך הם ייבחרו דווקא בכם.

שיווק נוסף המאפשר חשיפה למוצרים או לשירותים שלכם הוא פרסום בעזרת באנרים או תוכן שאתם מספקים לחברות אינטרנט אשר כמות הכניסות של הצרכנים לאתר שלהם הינה גבוהה במיוחד ובכך היא חושפת את הפרסום שלכם לקהל רחב ע"י באנר או כתיבת תוכן, לדוגמא: YNET, וואלה, גלובס ועוד…

אז איך באמת מתחילים שיווק דיגיטלי לעסק שלכם?

תחילה הגדירו את מטרת השיווק, האם אתם מעוניינים רק להיות שם כי כולם שם או דווקא אתם מאמינים כי שיווק דיגיטלי יאפשר לכם לצבור עוד לקוחות, לקבל עוד לקוח שירכוש את המוצר באתר שלכם, או לאפשר ללקוח להוריד קופון הנחה שאתם מציעים ובכך יפנה לרכוש אותו. הגדירו מה המטרה המדויקת שלכם לפני שתצאו לכל קמפיין שתבחרו.

בשלב הבא תבנו את אתר האינטרנט של העסק לפי המטרה הרצויה, אם המטרה שלכם היא "להיות שם" תבנו אתר תדמיתי או דף נחיתה, אך אם המטרה שלהם היא המרה כלומר להשיג את המטרה הרצויה שלכם ע"י פרסום תבנו אתר שיגרום ללקוחות שלכם להישאר בו כמה שיותר זמן, לחזור אליו שוב ושוב תעשו זאת על ידי כתיבת מאמרים הכתובים בצורה חווייתית, המחישו להם את הסיפור שאתם רוצים להציג להם בצורה שתעניין אותם, כתבו להם כותרת שתשכנע אותם להיכנס דווקא למאמר שלכם ולא של המתחרים השתמשו בכותרת בסימן שאלה שתחייב את הקורא להמשיך לקרוא או בכותרת מבטיחה שתדבר על התועלת המרכזית של המוצר.

זכרו שעיוורון הפרסום כבר ידוע לכולנו, תנו ללקוחות שלכם ערך מוסף, כתבו להם מדריכים, תבנו להם מחשבונים שמתאימים למטרה שלכם, תספקו להם את התשובות לשאלות החיפוש של גוגל על ידי והכי חשוב תחשבו מה המחשבה הבאה שלהם, אותה מחשבה שתביא אותם ליצור המרה באתר שלכם. זה יעשה לכם לקדם את האתר שלכם.

לאורך כל הדרך זכרו את המטרה ולפיה תפתחו חשבונות ברשתות החברתיות, בגוגל, באתרים הגדולים שמותאמים לכם ותמיד שתפרסמו שם תדאגו להניע את הלקוח לפעולה הרצויה, זה לא משנה אם זה ע"י באנר או ע"י הנעה לפעולה בעזרת תוכן, עשו זאת כך: האפשרות הראשונה היא עקרון השוחד האתי אותו עקרון המציע הנחה, בונוס, זמן ועוד האפשרות השנייה הינה סיבה הגיונית לעשות את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה , מה יוצא לו מזה? לדוגמא: "לרגל חג ראש השנה 100 ₪ הנחה לנרשמים לאתר". אפשרות נוספת הינה עקרון הדחיפות אשר מוכר לכולנו מחיי היום יום שלנו "עד גמר המלאי" , מספר המקומות מוגבל" זה מזרז את הלקוח להמרה או אפשרות נוספת שהינה עקרון הפשטות  לדוגמא "השאר פרטייך כאן" עקרון זה עדיף פחות משאר האפשרויות כי הצרכן תמיד מחפש את התועלת בהמרה שהוא מבצע.

לסיכום ניתן לומר שהשיווק הדיגיטלי הוא היעד הבא, רוב תקציבי השיווק יועברו אליו והפרסום המסורתי יצטרך לפנות את הדרך לאט לאט, ניתן לשווק את העסק שלך בעזרת המון כלים אם זה ע"י רשתות חברתיות שהזכרנו או אפשרות לפרסום באנרים באתרים או ע"י פרסום בגוגל ועוד. בחרו את הכלי שמספק לכם את האפשרות הכי טובה להגיע לקהל היעד הרצוי ולמטרה לשמה התחלתם את לעסוק בשיווק דיגיטלי זוכרים שאמרנו שזה הדבר הראשון שאנו עושים לפניי שאנחנו מתחילים לפרסם? אל תשכחו זאת סוף מעשה במחשבה תחילה, חשבו , רשמו לכם את המטרות ותתכנו את האסטרטגיה שלכם.

מחפש להפוך את הצרכנים הפוטנציאליים ללקוחות? התקשר 072-3945985

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × five =

דילוג לתוכן