לפני שלב כתיבת אסטרטגיה דיגיטלית עליכם להכיר את הארגון אותו אתם מעוניינים לפרסם, מדובר על היכרות עמוקה שמכילה את אנשי השיווק והתפקידים בחברה, במה היא דוגלת ומאמינה, מה החזון שלה, מה היא עושה , מה היא מוכרת, לאילו שווקים היא פונה, מה קהל היעד שלה ומה המטרות העסקיות שלה. כמובן שאין לזה סוף וכמה שתכירו את החברה טוב יותר, כך יהיה לכם קל יותר לבנות את האסטרגיה בצורה נכונה, שתקלע למטרות ותהפוך את מסע הפרסום לאפקטיבי יותר.

לאחר שהבנתם את החזון והמטרות של העסק, רשמו את המטרות אליו הארגון רוצה להגיע ברשימה, ע"י המטרות הללו תבינו לאיזה שוק עליכם לפנות ומה הפילוח שיש לבצע. כאשר המידע הזה יהיה בידכם תוכלו לכתוב את האסטרטגיה הדיגיטלית ע"י פרסום בפלטפורמות שמתאימות לקהל היעד שבחרתם, תוך עמידה בתקציב העומד לרשותכם.

התקציב עבור האסטרטגיה היא הפרמטר החשוב ביותר המאפשר לכם לבחור את הפלטפורמה הכי נכונה לכסף שאתם מוכנים לשים, במקרה והתקציב נמוך בחירת הפלטפורמה חייבת לעשות בשיקול יתר, עליכם לחשוב על כל פלטפורמה ולהשיג ממנה את המקסימום בקמפיין שלכם.

בדקו אם יש לכם את כל הפרמטרים הדרושים לניהול קמפיין:

במידה ועניתם תשובות חיוביות כנראה שאתם בדרך לאסטרטגיה דיגיטלית נכונה, אין ספק שיש צורך בקיום של כל אחד מהפרמטרים על מנת שהקמפיין יהפוך למצליח ואטרקטיבי בעיניי הגולש

אילו סוגי פרסום קיימים בדיגיטל?

אסטרטגיה נכונה מתאימה את עצמה קודם כל ב :

מודעה מוצלחת: המודעה שאתם מציגים ללקוח ולא משנה באיזו פלטפורמה חייבת להיות ממוקדת, עניינית וכתובה בצורה מיוחדת שתסקרן את הקוראים ללחוץ על כפתור ההמרה, היא חייבת להיות ויזואלית מודעה שתמשוך את העין, אם פספסת את זה, אפילו על כפתור ההמרה הגולש לא ילחץ.

חווית משתמש: ככל שהחוויה של המשתמש תהיה טובה יותר, כך זמן השהייה באתר יהיה זמן רב יותר, ההמרה לרכישה או לביצוע מטרה אחרת תתבצע מהר יותר. ככל שקל למצוא את הדרכים להגיע לאותה המרה, כך היא גדלה. לרוב כשהגולש מאבד את הנוחות אשר גורמת לו לתחושת ביטחון הוא יוצא מהר מאד מהאתר, מה שגרם לכם להפסיד את המטרה שלכם. הרי ידוע לנו שאם זמן השהייה באתר נמוך, יש בעיה כלשהו שיש להבין מדוע, זה בדיוק תוצאה של חווית משתמש.

שירות והענקת ביטחון: רגע לפני ביצוע המרה הגולש חושב, האם האתר הזה מאובטח? האם החברה מוכרת ואמינה? יש לו שאלות המעררות את ביטחונו, תפקידכם לדאוג שהאתר שלכם יהיה מאובטח, שתהיה אפשרות ליצירת קשר בקלות עם שירות הלקוחות ע"י צ'אט אונליין, כפתור חיוג, טופס צור קשר או משהו דומה. ניתן לרכוש גם "תו אמון הציבור" שנותן תחושה אמינה, הרי זו המטרה שבעלי עסקים רוכשים אותו.

תקציב נכון: אם התקציב שלכם מוגבל ולרוב הוא מוגבל, עליכם להתאים אותו לסוג הפלטפורמה, אם החלטתם ללכת על קמפיין של רימרקטינג והתקציב שלכם הוא 2000 ש"ח לחודש, לא בטוח שזו הפלטפורמה שתביא להם את ההמרה הטובה ביותר, אולי דווקא בתקציב זה כדאי לממן פוסט בפייסבוק? חשבו על כך.

אסטרטגיה דיגטלית מתחילה בבחירת המטרות, יש לשים את "רשימת המכולת" מול העיניים ולהיות ממוקדים להצלחה, לדאוג שיש לכם את כל הכלים לבחינת אפקטיביות הקמפיין ולהתחיל צעד צעד, גם את רומא לא בנו ביום אחד ולכן אין להתייאש גם אם הקמפיין הראשון לא היה מוצלח.

בדקו את המתחרים שלכם, דווקא את הגדולים כי הם למדו איפה הכי טוב לפרסם, כי התקציבים שלהם גבוהים יותר והם כבר פרסמו כנראה בכל מדיה אפשרית, עד שהחליטו איפה כדאי להישאר. למדו את דפוסי הפרסום שלכם, על מה הם חוזרים? סלוגן מסוים? דגם ספציפי ? פרסום בפלטפורמה מסוימת? זה יעזור לכן להבין איך להתחיל או איך לשנות את האסטרטגיה שלכם.

תכינו לכם רגע לפניי SWOT שיאפשר לכם להבין מה החוזקות ומה החולשות שלכם כעסק, גם יאפשר לכם להבין היכן אתם נמצאים ואיך לנצל את החוזקות ולגבור על החולשות.

למדו מכל קמפיין, למדו את הטרנדים העכשווים שיכולים לגרום לקהל שלכם להסב את תשומת הלב למוצרים/שירותים שלכם.

והכי חשוב – אל תתייאשו, בניית אסטרטגייה דיגיטלית דורשת סבלנות מעמיקה בעסק שלנו, במי שאנחנו ובחזון שלנו ואף במתחרים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 3 =

דילוג לתוכן