פרסום בגוגל ממומן-יצירת קמפיינים בגוגל רשת החיפוש ורשת המדיה

גוגל נחשבת לאתר הגדול ביותר, לא סתם היא הפכה למעצמה בלתי פוסקת שמשדרגת את האתר כל הזמן, מתחדשת עם הטרנדים האחרונים והחמים ביותר ומאפשרת לכולנו חווית משתמש בלתי נשכחת שגורמת לנו לחזור אליה שוב ושוב. נטו קידום שיווק דיגיטלי מאמינה שאם גוגל היא מעצמה ואתם בדרך להעצים את העסק שלכם בתחומו, גוגל ממומן זה הקמפיין שהעסק שלכם צריך.נעשה לכם תזכורת קטנה לשימושים בגוגל, שתבינו שלא רק אתם משתמשים בה, אלא כמעט כל אדם, שלרוב הוא קהל היעד שלך, הצרכן שאתה מחפש שיבצע את ההמרה שאתה מעוניין בה, זה שיושב שם מרחוק ואין לך מושג מי הוא ומה הוא רוצה, יכול להיות האדם שירכוש את המוצר שלך או שיוריד את הניוזלטר שאתה מציע.

השוואות מחירים: מתאים לכל מי שיש חנות פיזית ורוצה להבליט את יתרון המחיר והאיכות שלו באינטרנט ומתאים כמובן למי שיש חנות אונליין, במיוחד בתקופה זו בה אנו רואים את התפתחות החנויות הווירטואליות והתחרות העצומה בתחום. גוגל שופינג מובילה את התחום ומראה לכולנו את החשיבות המודעות לפרסום בכך שהיא שמה מודעות אלו ראשונות בתוצאות החיפוש של גוגל ממומן. 

בנוסף הגולשים מחכים מידע, כמעט על כל תחום אפשרי, אפילו שתרצו לפרסם מודעות גוגל ממומן תחפשו קצת מידע על איך עושים זאת נכון, מה הטרנדים המובילים בתחום ומדריכים שונים שאולי ייתנו לכם מידע מקיף יותר. ולכן חשיבות כתיבת בלוג או פתיחת קטגוריה הנקראת מאמרים היא חשובה ביותר ויש לה ערך עליון באתר שלכם, גם אם נראה לכם שאין לכם צורך בזה בכלל תתפלאו לגלות שבזכות זה יגיעו לאתר שלכם בצורה אורגנית, זה יאפשר לכם להאריך את זמן השהייה באתר מה שיגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם מעניין, כי שוהים בו זמן רב. 

אם גוגל הפכה למעצמה בגלל ריבוי תוכן והאפשרות לספק לגולש את המידע שהוא מחפש, למה שאתם לא תעשו זאת? אם אתם חברה לפרסום ושיווק באינטרנט, תרשמו מאמר על הטרנדים החמים בתחום או על סודות השיווק הדיגיטלי, זה יאפשר לכם חשיפה, להיות מומחים בתחום, זה ייתן לכם תנועה לאתר, גוגל אוהבת את התנועה הזו, היא מדרגת אתכם על פי הנתונים הללו, אל תשכחו זאת! אם המאמר שלכם יהיה איכותי ורלוונטי לתחום אתם אפילו תופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל. ואף כפי שאמרו אם הוא יעניין את הגולש זמן השהייה יגדל וכך אחוז הנטישה שלכם יפחת. ככל שתכתבו יותר, לא תאמינו איך הנתונים של האתרים גדלים וגדלים, ומי יודע אולי תהיו מומחים באמת בתחום שלכם? 

הגולשים מחפשים את הנוחות שלהם, לעתים ע"י צפייה בסרטון / סרט / סדרה ולעתים לשחק משחק טוב ואפילו לקרוא ספר, מי האמין שקראו ספרים במחשב? הגולש מחפש לצפות במה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, לרכוש מה שהוא רוצה ושוב מתי שהוא רוצה, הנוחות היא שם המשחק, בגלל זה גוגל היא מספר אחת, היא נוחה, ידידותית וקלה לשימוש. אם לגולש יש כל כך הרבה יתרונות, תחשוב על עצמך רגע לפני שאתה רוכש משהו אתה מחפש אותו בתוצאות החיפוש של גוגל. עם כל הטוב של גוגל, היא בכל זאת חברה מסחרית ומטרתה העיקרית הנה רווח ולכן היא מאפשרת לבעלי עסקים ליהנות משירותיה: קמפיינים ממומנים ברשת החיפוש ורשת המדיה, מה שנקרא גוגל ממומן, ומדוע היא כל כך טובה? 

גוגל Ads רשת החיפוש

רשת החיפוש הכוונה היא למנוע החיפוש של גוגל בה הגולש כותב שאילתה כלשהי ומקבל תוצאות שרלוונטיות למילות החיפוש אותן הקליד, מחקרים מראים זאת באופן מוכח, אך מי צריך מחקרים אם אנחנו בעצמנו כל היום גולשים בגוגל? אנשים נכנסים לתוצאות בדף ראשון בעיקר, אם לא רק אליהם. לא קל להגיע לעמודים הראשונים בגוגל במיוחד כאשר מילת החיפוש בעלת מתחרים רבים, מה שיוצר עומס וקושי ישיר לקבלת התואר, הראשון בגוגל בתוצאות החיפוש, קידום אתרים אורגני הפך לטרוף של בעלי העסקים וכולם רוצים להוביל בתחומם, עקב עומס התחילו לצוץ קמפיינים ממומנים שמאפשרים לך לשלם לפי תחרות של מילת החיפוש ודירוג המודעה שלך ( נפרט על זה בהמשך) כיום גוגל מאפשרת רכישת קמפיינים שניתנות לפילוח לפי אזור, גיל , מגדר ועוד… עושים זאת ע"י הרשמה ל Google Ads

תצוגה של איך נראה עמוד הכניסה של גוגל אד
גוגל ממומן-הירשמו ותתחילו לפרסם קמפיינים ברשת החיפוש וברשת המדיה

גוגל Ads רשת המדיה

כשגוגל הבינה את החוזקה שלה, את המקום אליו היא הגיעה, כולם רצו להיות חלק ממנה, היא פתחה גם ערוץ ממומן שמאפשר לפרם מודעות ויזואליות ולא רק טקסט כמו ברשת החיפוש. היא אפשרה למודעה הללו להופיע באתרים שונים, שהם השותפים שלה (הם מעל 2 מיליון אתרים) לדוגמה ONE ו YNET .באתרים הללו תוכלו לראות פרסומות מובילות שגם הן מפולחות ע"פ מה שהמפרסם הגדיר. רשת המדיה מאפשר חשיפה גדולה יותר והעלות שלה היא פה חשיפה, היא נותנת את האפשרות למתג עסק ויעילה בעיקר למטרות הללו של מיתוג, פרסום תזכורת, פרסום חנויות אי קומרס ועוד. מסע הפרום הטוב ביותר הוא קודם כל החשיבה המיוחדת, השונה, זו שמאפשרת לגולש להיכנס למודעה בין אם היא כתובת בטקסט או יש לה תמונה מיוחדת, תהיו יצירתיים, כבר השקעתם כסף בקמפיין לכן על זה. תדאגו לנראות דיגיטלית טובה.

 

רשת החיפוש של גוגל – איך מפעילים מודעות גוגל ממומן?

לפני כל פרסום בגוגל ממומן מומלץ תחילה לקרוא את מדיניות הפרסום של גוגל כדי להימנע מטעויות שיכולות לגרום לסגירת החשבון. במדיניות זו גוגל מקפידה לציין מה עובר את ההגבלות שלה, מה אסור לעשות ואיך יש להתנהל בקמפיין ממומן. גוגל חסמה לא פעם חשבונות רבים שהפרו את הנהלים ולכן מומלץ להקדיש מספר דקות לקריאת מדיניות הפרסום.
מספר דוגמאות מתוך מדיניות הפרסום של גוגל :

בגוגל AD חל איסור על מכירה של מוצרים שאינם מקוריים.

חל איסור על תוכן שאינו הולם.

אין לפרסם מודעות שצורה שתציג מצג שווא לגולש.

אלו מספר דוגמאות קטן ממדיניות הפרסום, מומלץ לכם לקרוא אותו חיפוש בגוגל בביטוי: "מדיניות הפרסום של גוגל" תביא אתכם ישירות לעמוד הרלוונטי.

אז מה המבנה של גוגל AD ?

רמה ראשונה : רמת החשבון הינה אחראית על אמצעי התשלום ושם המשתמש

רמה שנייה: קמפיין, מסעות הפרסום אשר בנויה מתקציב ומטרה , אין הגבלה במספר קמפיינים

רמה שלישית: קבוצות מודעות Ad Groups, אין הגבלה במספר קבוצות מודעות

כל קבוצת מודעות תכיל: מודעה, דף נחיתה יחיד ומילות מפתח זהו גם חוק הרלוונטיות

גוגל ממליצה על בין 2-3 מודעות לכל קבוצת מודעות

לעתים נפריד קבוצות מודעות כדי לשמור על רלוונטיות

כאשר ה URL או הקישור לדף ספציפי באתר שונה קבוצת המודעות שונה

נעשה מספר קמפיינים שונים אך ורק עם המטרה או התקציב שונה.

לפני שניגש להפיק מודעה, בואו נלמד מספר מושגים רלוונטיים-

CPC– cost per click , תשלום עבור כל קליק  במודעה

CPM– cost per milestone, תשלום לפי מחיר ל 1000 הופעות, רלוונטי לרשת המדיה בלבד

CPA– cost per acquisition, תשלום לפי המרה שהגולש ביצע. ניתן להפעילו רק לאחר שבוצעו לפחות 15 קמפיינים ב – 30 הימים האחרונים.

CPV– cost per view, ,תשלום לפי צפיות בסרטון וידאו

לאחר שאנו יודעים מה מותר לנו לפרסם ומה לא ואיך פועלת גוגל במבנה שלה, נוכל להתחיל לפרסם, אנו מעוניינים כעת להרחיב את נושא רשת החיפוש של גוגל Search Engine Marketing  או בקיצור SEM, קידום ממומן של אתר אינטרנט או מותג.

נשתמש ברשת החיפוש בקמפיין גוגל ממומן כאשר אנו מעוניינים בתגובה ישירה, בשונה מרשת המדיה שנשתמש בה כאשר אנו מעוניינים במיתוג. תגובה ישירה משמע תגובה אקטיבית של הגולש לפרסום שלנו, אנו רוצים שהוא יבצע מטרה כלשהי שזו תהיה ההמרה מבחינתנו, שירכוש, שיוריד את הספר שכתבנו, שיתקשר, שיזמין כרטיסים להצגה שלנו ועוד….

כשהגולש כותב את מילת החיפוש שהוא רוצה שגוגל תציג עבורו הוא אחרי שלב  attention, awareness, הוא נמצא בשלב ה interest  והוא רוצה נתונים על מה שהוא מחפש ופה אתם נכנסים לתמונה בעזרת גוגל ממומן.

בכל מסע פרסום של רשת החיפוש ישנם אלמנטים מהסוג הבא:

1.      חיפוש ביטוי ע"י הגולשים

2.      מודעות אותן הגולשים רואים בדף ה- SERP

אז אם מתחילים קמפיין לראשונה עליכם להשתמש בכלי של מתכנן מילות המפתח של גוגל, הוא יאפשר לכם למדוד את העלות לקליק במילת החיפוש הרלוונטית ויעניק לכם נפחי חיפוש של הביטויים שאתם מעוניינים בהם ואף רעיונות למילות מפתח נוספות שאולי לא חשבתם עליהם ויכולות להתאים לכם.

תפקיד מילות המפתח הינו הפעלת המודעה

כאשר נבנה קמפיין נלמד , לחיצה על פלוס כחול תמיד הנה יצירה חדשה לפי המקום בו אתם נמצאים, לאחר מכן גוגל תבקש מכם למלא את שם הקמפיין, זכרו ששם הקמפיין חייב להיות ברור באופו מוחלט, על מה הקמפיין, מה מטרתו והאם היה בו משהו חשוב שעשיתם כדי שתזכרו, הרי מרוב קמפיינים לעתים לא ניתן להבין מה עשינו והכי קל זה לשכוח. כתיבה נכונה של שם הקמפיין תעזור לכם. הקפידו לבחור את הרשת המועדפת לפרסום לעולם לא נעשה קבוצת מודעות אחת שרצה ברשת המדיה והחיפוש , אלא קמפיין שונה, הרי מיתוג זו מטרה שונה מתגובה ישירה שזוהי רשת החיפוש ולכן נתייחס לזה באופן שונה.

נבחר את רשת החיפוש ונוריד את סימון ה "וי" מרשת המדיה. נגדיר תאריך לקמפיין לפי נתונים ומטרות הקמפיין ונגדיר ערים רלוונטיות אם יש צורך בכך. תחת אזור גאוגרפי ניתן גם לשנות את המיקוד- האם אנו רוצים לפנות במודעה לאנשים שגרים בערים אלו? לאנשים שהיו לאחרונה בערים אילו? לאנשים שנמצאים כעת בערים אילו? נחשוב על זה לפי המטרה שלנו ונבחר בהתאם, אם אני תחנת דלק ארצה להפעיל את המודעה לאנשים שנמצאים כרגע באזור זה כדי להגדיל רלוונטיות. 

לאחר מכן נגדיר שפה, תמיד נרשום את כל השפות אנגלית,עברית,ערבית ורוסית כדי לא לפספס אף גולש, השפה מתייחסת לשפה המדוברת בישראל ולכן זה קהל היעד שלכם. נתעלם כעת ה"קהלים" שמציעה גוגל, טרם החלה להשתמש בזה בישראל.

בבחירת תקציב נבחר תקציב יומי ונגדיר אותו, בתקציב חודשי גוגל תבזבז את הכסף שלך כמה שיותר מהר ולא תמיד בחוכמה. את התקציב החודשי נחלק ב- 30.4 (ממוצע ימים שנתי) וכך נחשב תקציב יומי. גוגל תגבה 100% פר יום, אך לא תעבור את התקציב החודשי שהגדרנו. תמיד בחרו בעלות ידנית לקליק על מנת שברגעי הקמפיין תוכלו לשנות את הצעות המחיר בהתאם לשינויים הרלוונטים לכם, כלומר אם פתאום החלטתם להשקיע יותר בתושבי שנמצאים באזור ירושלים תוכלו להציע עלות גבוהה יותר לירושלים בלבד.

כאשר נגיע למודעת הטקסט נזכור להכניס כתובת URL אחת לכל קבוצת מודעות

כותרת 1 – עד 30 תווים והיא החשובה ביותר היא תכיל ביטוי מפתח

כותרת 2- עד 30 תווים ,ניתן לרשום את שם העסק

כותרת 3 – עד 30 תווים, גוגל לא תמיד תציג אותה

נתיב לתצוגה מגביר רלוונטיות, מומלץ לשים בו את מילת המפתח

שורת התיאור – עד 90 תווים, ניתן להציג שוב את מילת המפתח, יש להניע לפעולה.

מזה מודעה דינמית בגוגל ממומן?

ניתן להגדיר חלק מהמודעות כמודעות דינמיות DKI – מאפשרת לתת לגולש לראות במודעה שלך בדיוק את הביטוי שהוא חיפש לפי מילות החיפוש שהגדרת, זה מגביר רלוונטיות.

שימו לב אין להשתמש במודעות DKI אלא רק בשילוב סוג מודעה בהתאמה מדוייקת (נדבר עליה בהמשך). 

כיוון שאם ירשמו מילת חיפוש עם שם של מתחרה הוא עלול להציג את שם המתחרה במודעה שלך, זה לא חוקי כמובן. 

גוגל מדגישה שמודעות דינמיות לא יפעלו באתרי תרופות, הימורים ותוכן למבוגרים. 

הופכים את המודעה לדינמית בעזרת סוגריים { } בכותרת 1 , כותרת 2 או בתיאור. 

לאחר מכן לוחצים על "הכנסת מילת מפתח", שם נכתוב את מילת החיפוש שתופיע במידה והגולש חרג מתווי החיפוש 

במנוע החיפוש של גוגל ( בכותרת 30 תווים כפי שאמרו ובתיאור 90 תווים), אז יוצא מה שכתבנו בהכנסת מילת המפתח.

אופציית פרסם נוספת תחת הסוגריים { } הינה ספירה לאחור, היא מאפשרת להציג לגולש טווח זמן למבצע/ הטבה וכו… 

היא יוצרת לחץ ומניעה לפעולה. אנו מחליטים מתי להתחיל את הספירה לאחור לפי אזור זמן של הגולש, כתצוגה מקדימה גוגל רושמת 3 ימים, מצד שמאל במודעה אין להתייחס לזה.  ממודעת 3 "IF " נתעלם כרגע כי אין בה שימוש רב בארץ.

התאימו את המודעות שלכם לנייד בעזרת תוספים, בכלל תוספים הינה תוספת מעולה שנותנת לכם שטח גדול יותר בדף ה SERP, רק גוגל תחליט אם להציג את התוספים, לכן אם לא תראו אותם, תבינו שהיא החליטה לא להציג והיא גם לא תפרט לכם מדוע. חשוב לציין התוספים של גוגל הם ללא עלות, רק לחיצה קליק עליהם תחייב אתכם.

איזה תוספים יש לגוגל ממומן? מה התוספים העיקריים שמומלצים?

טלפון– לחיצה על התקשרות, רלוונטית לניידים, אם תרצו תגובה ישירה של שיחת טלפון, הפעילו אותה.

Sitelinks תוסף לעמודים נוספים מהאתר.

יתרונות מרכזיים – תוסף ללא עלות גם בלחיצה עליהם ולכן כדי לשים אותם, בתוסף זה נמנה לפחות 4 יתרונות מרכזיים על החברה שלנו.

מפה- תוסף מעולה במיוחד לניידים כאשר מעוניינים שיגיעו אלינו, כמו מודעת תחנת דלק שדיברנו עליה. לשם כך חובה עדכון של "גוגל לעסק שלי"   תחת אותו חשבון של GOOGLE AD.

יישומים- מתאים לאפליקציות ופעיל בניידים בלבד

ישנם תוספים נוספים כמו תוספי הודעות וביקורות, התאימו את התוסף למטרה שלכם.

יש לציין שניתן להוסיף תוסף בכל רמה: בחשבון, בקמפיין ובקבוצת המודעות

סוגי התאמות למילות מפתח במודעות גוגל ממומן –

התאמה רחבה –  לא נשתמש בה לעולם, כיוון כשמה כן היא, רחבה מידיי. היא תכיל את כל המחרוזות שאפשריות בצמד מילות הביטוי ולרוב תכיל המון ביטויים שאינם רלוונטיים.

לדוגמה אם אנו מקדמים משחת שיניים, המודעה שתופיע שיחפשו משחת שיניים לילדים, משחת שיניים לתינוקות או כל משהו לפני אחריי ותוך כדי כל מילה אחת שמופיעה בביטוי גם אם לא הוקלדו שתי הביטויים יחד ולכן זה איננו טוב ופחות רלוונטי, אם אנו משחת שיניים למבוגרים כל חיפוש שציינו בדוגמה לא רלוונטי עבורנו, גם אם נשתמש במילים שליליות לא נוכל להציג את כל המילים השליליות במודעה כיוון שיהיו עד אין סוף. היא כוללת שגיאות כתיב, היפוך אנגלית עברית,כל ביטוי בנפרד ועוד

סימון התאמה רחבה- מילות המפתח ללא שום סימון לפניי אחריי ותוך כדי

התאמה רחבה עם תכונות שינוי- ביטוי זה יופיע כאשר הביטויים מופיעים יחד,עם האפשרות להוסיף מילים אחריי , 

לפניי ותוך כדי. כאן קל לשלב עם מילים שליליות.

סימון התאמה רחבה עם תכונות שינוי- סימן + לפני כל מילת חיפוש

התאמה לביטוי- יופיעו עם מילות הביטוי לפניי אחריי, אך לא תוך כדי , לא יתפוס שגיאות כתיב.

סימון התאמה לביטוי – מרכאות "_______"

התאמה מדוייקת- הביטוי זהה לחלוטין לזה שקבענו ללא שום תוספות.

סימון התאמה מדוייקת- [ ______]

התאמה שלילית- מילים שאנו לא מעוניינים שיופיעו בתוצאות החיפוש כגון: מדריך, חינם, טיפים. כאלה שלא מניעים לפעולה. ניתן לקבוע אותם בכל רמה חשבון, קמפיין וקבוצת מודעות.

שימו לב לעולם אין לשים אותה מילת מפתח ב 2 קמפיינים שונים, עלולים לנהול לכם את החשבון

איך מחשבים ציון איכות Quality Score ?

-נע בין 1 ל 10 כ-10 הוא הציון הטוב ביותר, מורכב העיקר משלושה פרמטרים:

1.      CTR– קודם כל מושפע הכי הרבה מציון ה CTR , שיעור הקליקים הצפוי כלומר קליקים חלקי חשיפות כפול 100.

2.      רלוונטיות המודעה, עד כמה מילת המפתח קשורה למודעה, Ad Rand  דירוג המודעה.

דירוג המודעה מובנה מ – ציון איכות * עלות מקסימלית לקליק.

3.      חווית דף הנחיתה – כמה הוא רלוונטי לביטוי

השאיפה היא לציון איכות 8, מה שמתחת יש לבדוק סיבתיות, אם זה בכוונה תחילה כי אתם מתחרים על ביטוי מפתח של שם מתחרה או משהו מסוג זה, ציון איכות נמוך הגיוני במקרה זה. ציון האיכות ייקבע את מיקום המודעה ולא המחיר הגבוה ביותר.

גוגל לוקחת את המחיר המינימאלי הדרוש כדי לשמור על מיקום המודעה עד המתחברה הבא בתור. (המינימום הנדרש לשמור על המקום שלי)

המחיר לתשלום = דרוג המודעה של המפרסם תחתיי לחלק לציון האיכות שלי ואת כל זה נכפיל ב-0.01.

לאורך כל הקמפיינים, ניתן לעשות שינויים בקמפיין תוך כדי שהמודעה באוויר, כפי שהזכרנו בהתחלה

 יש להגדיר עלות ידנית לקליק ואז ניתן לשנות את המחיר המוצע פר שימוש בנייד, פר אזור גאוגרפי שונה, 

פר שעות תזמון למודעה וכו…. חשוב לעשות אופטימיזציות לאורך כל הקמפיין ולראות איך ניתן למטב את המודעה 

ולהפוך לכמה שיותר רלוונטי. לאחר שנסיים את המודעה ותוך כדי נשתמש בדוחות שגוגל מאפשר לנו שימוש בהם:

          דוח מונחי החיפוש : מופיע במסך הגוגל תחת מונחי החיפוש בקבוצת המודעות, נלמד מה עובד יותר ומה פחות, 

אלו מילים שליליות אני יוסיף כי חיפשו אותם ואינני רלוונטי בהם ואלו מילות חיפוש חדשות אני יוסיף.

          דוח מכירות פומביות: נגזרת של פרק הזמן שכתבנו ומציגה איפה אני ביחס למתחרים, 

לרוב לא נציג ללקוח אלה נשיג שם מסקנות לייעול.

          דוחות מוגדרים מראש: ניתוח מפורט יותר לפי שעה, יום, אזור גאוגרפי ועוד.

טיפים קצרים על גוגל ממומן

לאורך הקמפיין ניתן לצפות ב"כלי תצוגה מקדימה" לחיצה על כלים ואז "כלי תצוגה ומודעות" שם "שתף" ומראים לי כך את המודעה.

זכרו את הכללים החשובים בכל קמפיין והפעם נקצר:

לקרוא את מדיניות הפרסום של גוגל

לחשוב איזה קמפיין טוב לנו יותר: רשת החיפוש או רשת המדיה?

אם התקציב והמטרה שונים יש לבחור קמפיינים שונים

בכל קבוצת מודעות לפחות 2-3 מודעות עם אותם ביטוי מפתח עם סוג התאמה מתאים ללא הרחבה

תוסיפו תוספים זה מגדיל את שטח הפרסום ואת ההנעה לפעולה

עשו כל הזמן אופטימיזציות , בדקו את ציון האיכות ואיך משפרים אותו

עברו על הדוחות ולמדו תוך כדי הקמפיין ולקראת הקמפיין הבא.

איך עושים קמפיין ממומן ברשת המדיה של גוגל?

רשת המדיה הנקראת באנגלית Google Display Network או בקיצור GDN היא אפשרות פרסום של מודעת טקסט או מודעת תמונה או וידאו במגוון אתרים אפליקציות שמאפשרות לגוגל שטח פרסום באתר שלהם, יש מעל ל-2 מיליון שותפים כאלה.  רשת המדיה מתאימה לפרסום תזכורת, כאשר רוצים למתג חברה כלשהו ולעלות את המוניטין שלה. כאשר פונים לסוג הקמפיין בוחרים את הקמפיין רשת המדיה, ניתן לפרסם גם רק פרסומות ב GMAIL או רק פרסומות באתרים ספציפיים כמו YNET ועוד.

בקמפיין של רשת המדיה אסטרטגיית הצעת המחיר תהיה CPM, עליכם לפעול בהתאם לקהלי היעד לאחר בחירת הדמוגרפיה (מגדר/ גיל / סטטוס הורה ועוד) יש לבחור את תחומי העניין , לפי הנושא תוכלו לבחור את מי שמתאים לכם לדוגמה: טכנולוגיה, מזון ועוד… בעזרת רשת המדיה ניתן לעשות גם קמפיין רימרקטינג כלומר שיווק מחדש ולהציג לקהל שהיה באינטראקציה כלשהי עם האתר שלנו מספר פעמים את המודעה כדי ליצור אצלנו מודעות למותג, להפעלת קמפיין מינימלי יש צורך ב 1000 משתמשים. 

זכרו שבהצעת המחיר המחיר הוא ל 1000 הופעות ובבחירת מודעה יש לבחור במודעה רספונסיבית כדי להימנע ממספר עיצובים לכל מודעה שלא רק תבזבז לנו זמן יקר, אלא גם תעלה לנו הרבה כסף. אם אין לנו תמונות גוגל תאפשר לנו להשתמש בתמונות מאגר של שאטרסטוק לטובת המודעה הממומנת בלבד. לאחר מכן השלימו את השאר כותרת קצרה עד 25 תווים, כותרת ארוכה עד 90 תווים ותיאור עד 90 תווים, שם העסק עד 25 תווים והכי חשוב כתובת אתר סופית, כלומר לאן המודעה תפנה את הגולש

רימרקטינג בגוגל

על מנת לאפשר רימרקטינג (שיווק מחדש) יש להתקין דרך ה TAG MANAGER את הקוד של הקוקיז שגוגל נותנת לכם בתחילת יצירת קמפיין רימרקטינג ואף לוודא שהוא עובד דרך TAG ASSISTANT וכך כל מי שהיה באינטראקציה עם האתר המודעה תופיע לו מספר פעמים ותיצור אצלו היזכרות טובה במודעות. בונים את הקמפיין על ידי לחצן הגדרות ואז מנהל קהלים לחיצה על כפתור ה- "+" ואז בוחרים סוג קהל מבקרים באתר, משתמשי באפליקציה. ברימרקטינג מעלים קובץ CSV, תחת הנחיות עיצוב ניתן לקבל דוגמא לקובץ. קמפיין רימרקטינג יעיל למיתוג.

איך עושים קמפיין ברשת החיפוש
קמפיין ברשת החיפוש מתאים למי שמעוניין בתגובה ישירה , הנעה מיידית לפעולה.

איך לשפר קמפיין בגוגל ממומן

שיפור קמפיין מודעות גוגל או איך שהמקצוענים קוראים לזה אופטימיזציה לקמפיין, אז הגיע הזמן לדעת איך לשפר קמפיין בגוגל.


אחרי שכבר הקמנו קמפיין גוגל ממומן ואם עדיין לא הקמתם, אז זה הזמן לפנות אל המדריך שלנו שמפרט שלב שלב בקמפיין ממומן ועוזר לכם לפעול עצמאית.אם כבר בניתם את הקמפיין והרצתם אותו מספר ימים ואף שבועות אתם חייבים לעקוב אחר הנתונים לא רק כדי לדעת כמה כסף זה עלה לכם, אלא גם כדי להבין אם הקמפיין שלכם עובד בצורה טובה, האם הוא משיג את המטרה לשמה הוא הוקם או שאולי יש לבצע בו שינויים שיעזרו לכם להצליח יותר. במאמר זה נדון איך לשפר קמפיין בגוגל, תוכלו להיחשף יותר ולהגיע אל המטרה בדרך הטובה ביותר.

כדי שתוכלו לעשות אופטימיזציית תחילה עמדו ברמת הקמפיין בצד שמאל יופיע לכם "עמודות" בלחיצה על פונקציה זו תוכלו להיחשף לכל האופציות שגוגל מאפשרת לכם כדי שתוכלו ללמוד על מסע הקמפיין שלכם: 

איך לשפר קמפיין גוגל ממומן

זה בדיוק מה שיופיע לכם כאשר תלחצו על "עמודות". זה המקום בו תוכלו לבחור את הצגת הנתונים שמעניינים אתכם. לדוגמא במדדים תחרותיים חשוב מאד לסמן "נתח חשיפות שהוחמצו בגלל תקציב" ( רשת החיפוש או רשת המדיה ) בחרו לפי הקמפיין ש"רץ" כמובן, אם עשיתם קמפיין לרשת החיפוש אז בוודאי שתבחרו את האופציה של נתח חשיפות שהוחמצו בגלל תקציב רשת החיפוש. במקרה זה אתם בטח מבינים שאם האחוזים גבוהים זה אומר שאתם מפספסים חשיפות והקלקות רבות כי התקציב שלכם נמוך.בנוסף עברו על כל הפרמטרים ובחרו מה חשוב לכם לדעת. זכרו שכל מידע יעזור לכם להבין את סטטוס הקמפיין שלכם, מה יש לשפר בו הרי הגעתם למאמר זה כדי להבין איך לשפר קמפיין בגוגל, זכרו זאת ותפעלו בהתאם.

מילות מפתח בגוגל ממומן

יש לבצע תהליך זה גם ברמת מילות המפתח, כי כך נוכל להבין לעומק איך משפיעה כל מילת חיפוש על המודעה, על ההקלקות ועל החשיפות של המודעה. ציון איכות זה הדבר החשוב ביותר שיש לבחור, הוא יעזור לכם להבין לעומק על איכות הביטוי והמודעה. אנו רוצים לשים רק מילות מפתח רלוונטיות, אחרת אנו מבזבזים את התקציב שלנו. יש לבחון כל אחת מהן לעומק, גם אם במחקר מילות החיפוש שעשינו לפניי שהעלאנו את הקמפיין היה נדמה לנו שהמילים חזקות מאד וכעת ה"שטח" מוכיח אחרת יש לבצע שינוי מותאם ולא לקחת כל מילה כמובן מאליו, דברים משתנים לפי הביקוש והתקופה ולכן חשוב לשים דגש לכל מילה ולבדוק את ציון האיכות שלה, כמות החשיפות והקליקים שהיא הביאה ועוד. לא תוכלו לדעת איך לשפר קמפיין בגוגל אם לא תתנסו בשינוי מסוג זה, זה אחד הדברים הכי חשובים במיטוב קמפיין.

דוחות גוגל – איך להכין דוח מותאם אישית בגוגל?

 אחד הדברים הכי חשובים בניהול קמפיין וזה לא משנה כלל אם הקמפיין הוא קמפיין גוגל או אחר זה האפשרות להסיק מסקנות מהקמפיין טובות ופחות טובות כאחד. דוחות הן הפנים של הקמפיין, הם מתארים בדיוק מה קרה ומה לא קרה. הפער בין המטרה שלנו לתוצאה בפועל נחשפת ומקבלת הבנה. אין אפשרות כזו לא לצפות בדוחות כאשר אתם מעלים קמפיין, זה נוגד את כל החוקים של דיגיטל באופן כללי.

 

גוגל מאפשרת לכם ליהנות ממגוון דוחות מוכנים מראש עם פרמטרים שהיא הגדירה. בנוסף לכך אתם יכולים ליצור דוח מותאם אישית ולבחור שהנתונים שיוצגו לכם הם נתונים שלכם חשובים לראות. ברוב המקרים את הדוחות ששולחים ללקוח עבורו אנו עושים את הקמפיין אנו יוצרים דוח מותאם אישית שמכיל את הפרמטרים שחשוב לו לדעת ושולחים לו אותו. שאר הדוחות נבנה עבורנו כדי שנלמד עוד ועוד על הקמפיין. מיקום כפתור הדוחות בגוגל נמצא למעלה מצד שמאל שם נבחר דוחות ונתחיל ליצור לנו את הדוח שאנו צריכים. 

דוח מותאם אישית גוגל

לכל אחד נוח לראות את הנתונים באופן שונה, יש לבחור את הדרך שנוחה לכם, רק זכרו אם אתם רוצים לייצא לאקסל ולהוסיף עוד נתונים שלכם ולאחד ביניהם כדאי להוציא דוח טבלה. אם אתם רוצים להרשים את הלקוח ולהראות דוח מקצועי אפשר להשתמש בתרשימים או אחרים שנראים לעיתים טוב יותר. הכול עניין של המטרה בדוחות ואיך שנוח לכם לראות. לאחר שתבחרו את דרך הצגת הנתונים תוכלו לגרור את הפרמטרים החשובים לכם וליהנות מהתוצאות או לפחות לבחון איך אפשר לשפר אותן.

המדריך השלם לשיווק דיגיטלי

מדריך לשיווק דיגיטלי
מדריך לנראות דיגיטלית והפיכה למותג, נטו קידום מתארת את השלבים אחד אחד ומלווה אתכם בדרך להצלחה
מדריך לניהול רשתות חברתיות
מדריך לכל עסק ללא עלות שיעניק לכם הסבר שלב אחר שלב איך לבלוט ברשתות החברתיות.
מדריך חינמי לגוגל
גוגל מאפשרת לכם להציג את עצמכם וכמה שיותר במנוע החיפוש שלה בצורה אורגנית או ממומנת כנסו כדי ללמוד איך להתקדם בגוגל

רוצים להוביל בתחום שלכם?

אולי יעניין אותך גם:

ערוצי פרסום פוטנציאליים

ערוצי פרסום הם כלים חיוניים להגעה לקהלים שונים ולהפצת מסרים בצורה יעילה. הנה כמה ערוצים פוטנציאליים שתוכל לשקול לשימוש בהתאם ליעדים ולתקציב שלך: 1. דיגיטליים:

קראו עוד »
דילוג לתוכן