קידום אתר אינטרנט בגוגל- איך עושים זאת?

כדי להתחיל בפעולות קידום אתר אינטרנט בגוגל, עליכם להבין את המבוא הבסיסי של מנוע החיפוש גוגל ולפני הכל להבין מזה קידום אתרים באינטרנט. קידום אתר הוא קידום אתר עסקי במנוע החיפוש של גוגל. עקב ריבוי משתמשים במנוע חיפוש זה, גוגל הפכה למעצמה, הצרכנים מחפשים בה את מה שהם צריכים ובעלי העסק זיהו את ההזדמנות והפכה את גוגל לזירת עסקים שכולם רוצים להופיע בה. 

עולם שלם המכיל תכנים, תמונות, סרטונים, מדריכים,טיפים או צילומים מיוחדים, מפות ועוד הרבה דברים שייחשבו לערך מוסף לגולש או כמו שהעסקים רואים את הגולש, ללקוחות הפוטנציאליים. בזירה של גוגל, המלחמה כבר לא פשוטה, היא משנה את האלגוריתם שלה מאות פעמים בשנה, מה שאתה עושה טוב באתר שלך, לא בהכרח יהיה טוב בשנה הבאה. הזירה של גוגל כבר לא פשוטה בכלל, רבים שתופסים את המקום הראשון נהנים מהאמון של גוגל לאורך זמן וכמעט ברוב דפי האתר שלו ובכך הם זוכים לנראות מכובדת במילות החיפוש. כמה שקשה, זה אפשרי והתמדה בתהליך תוביל אתכם להצלחה, אז איך עושים זאת?

תוצאות הראשונות מעידות על התדמית שלך מול גוגל, התוצאה מוכיחה שהאתר שלך כולל מידע אמין, מידע שאפשר לסמוך עליו. לצרכן המשמעות היא גבוהה, בעולם בו הזמן עובר מהר וכל שנייה חשובה במיוחד שהגולשים רגילים שכל הפעולות באינטרנט הן מידיות, הוא לא מקדיש סבלנות לקריאה עמוקה, אלא מקליד מילת חיפוש בוחר בין האתרים הראשונים שתוצאות ומקבל את תשובתו. לכן עליכם לדעת שקידום האתר שלכם חייב להתחיל בתשאול הלקוח על מילות החיפוש המתאימות ביותר עבור העסק שלו. לדוגמא: האם הוא מוכר מוצר או שרות? , מה הערך המוסף שלו? במה הוא מעוניין לבלוט בעולם הדיגיטלי? מי קהל היעד שלו? היצע השאלות רחב, לאחר הקדמה ודיאלוג בנושא תוכלו למצוא יחד את הביטויים הנכונים. ביטויים אלה הן בגדר המלצה, כיוון שתפקידו של המקדם לבדוק האם אכן ניתן לקדם אותם והתחרות במילות הביטוי הללו היא קשה או לא. במידה והיא תהיה קשה, המקדם ייבחר גרסה דומה למילות הביטוי, אך בזנב ארוך.

קידום אתר אינטרנט בגוגל

ביטוי זנב ארוך הינו ביטוי המכיל לפחות שלוש מילים או יותר, הן קלות יותר לביטוי כיוון שבעבר שאילתת החיפוש של הגולשים כיוונה יותר לתחום רחב מידיי והמקדמים תפסו את מקומם היטב במקומות הראשונים וריבוי התחרות הפכה את מילות החיפוש, זנב קצר, לכמעט בלתי אפשרית. בכל מקרה הגולש שינה את התנהגותו והוא מחפש היום דברים יותר ספציפיים מאשר כלליים, כך שבכל מקרה הצרכן הפך את החיפוש של לזנב ארוך וכמובן שתפקידנו להתאים את הקידום לאופי החיפוש של הגולשים.

אם נקח לדוגמא את הביטוי "קידום אתרים בחיפה" זה ביטוי זנב ארוך, שלוש מילים או יותר. הביטוי "קידום אתרים" קשה יותר לקידום, זהו ביטוי "זנב קצר" שיש בו המון מתחרים. לאחר שנגדיר את מילות החיפוש הרלוונטיות לעסק, ניצור טבלה בה נשים את הערכים הבאים: נבחן כיצד הביטוי מופיע בגוגל, אם הינכם מקלידים את הביטוי הלוואה לעסק וגוגל מראה תוצאות של הלוואות לעסקים, נשנה את הביטוי שלנו בהתאם לתוצאות של גוגל, הרי היא עשתה זאת כי היא יודעת שרוב הגולשים מחפשים את הביטוי בצורה זו. בנוסף נבדוק ב"כלי החיזוי של גוגל" איך היא משלימה את המילה הלוואה ומשם נוכל לחפש מילים קשורות לביטוי ובכך להרחיב את ביטויי החיפוש שלנו. בכל זמן חשוב לבדוק אם הביטוי אכן מתאים לעסק שאנו רוצים לקדם.

לאחר מכן נשתמש בכלי מתכנן מילות המפתח שפתוח לשימוש למי שיש חשבון גוגל אדס ועשה בעבר קמפיין גוגל ממומן  כלי זה מאפשר לבעלי אתרים להבין איזה מהביטויים הוא טוב יותר, מהי רמת התחרות במילות החיפוש הללו, אילו ביטויים מחפשים יותר ואילו פחות, אם נעלה את הביטוי תחת "ערכים היסטוריים" בכלי זה נוכל לבדוק את היסטוריית החיפושים של הביטויים. כלי זה מאפשר לנו לשקול שוב את מילות החיפוש. תמונה המצב תאפשר לנו להבין איזה ביטויים ניתן לוותר עליהם ובאילו יש להשקיע את רוב העבודה. לאחר שלב זה נבחן את התחרות של הביטויים, זאת נעשה בהקלדת מילת החיפוש בשורת החיפוש של גוגל תחת הביטוי in title: ואז את הביטוי במרכאות, זה ייתן לנו את התחרות, מספר האנשים משתמשים בביטוי הזה בכותרת שלהם. אם יש מעל 5000 ביטויים מילת החיפוש קשה לקידום, אם יש מתחת ניתן להתחיל לקדם אותו.

לאחר שהבנתם אם מילות החיפוש שלכם תחרותיות או לא, אם כדאי להשקיע בהן סמנו לכם את הביטויים החשובים לכן ביותר, הביטויים הכי רלוונטים ואלא שכן ניתן לקדם אותם כי התחרות אינה עצומה בהן. שנייה לפני שתפנו לקידום האתר זכרו לצאת מהקופסא, תכנים, סרטונים, קישורים, מאמרים ותוכן, תייצרו מהם כמה שיותר באופן שימשוך את הלקוח, שיהפוך לויראלי או לפחות שיעניין את הגולש וייצור לכם זמן שהייה באתר, את זה כבר תבחנו בגוגל אנליטיקס שלכם, אם אתם בדרך לקידום אתר פתחו לכם חשבון, זה הכלי החשוב ביותר למקדם אתרים שלקבלת עדכון על משתמשים והתנהגות באתר האינטרנט, אי אפשר להתעסק בקידום אתר אינטרנט בגוגל מבלי להשתמש בגוגל אנליטיקס.

עם מה תרצה להתחיל ? ניהול רשתות חברתיות? גוגל או שיפור נראות האתר והמותג?

מדריך לשיווק דיגיטלי
מדריך לנראות דיגיטלית והפיכה למותג, נטו קידום מתארת את השלבים אחד אחד ומלווה אתכם בדרך להצלחה
מדריך לניהול רשתות חברתיות
מדריך לכל עסק ללא עלות שיעניק לכם הסבר שלב אחר שלב איך לבלוט ברשתות החברתיות.
מדריך חינמי לגוגל
גוגל מאפשרת לכם להציג את עצמכם וכמה שיותר במנוע החיפוש שלה בצורה אורגנית או ממומנת כנסו כדי ללמוד איך להתקדם בגוגל

רוצים להוביל בתחום שלכם?

אולי יעניין אותך גם:

ערוצי פרסום פוטנציאליים

ערוצי פרסום הם כלים חיוניים להגעה לקהלים שונים ולהפצת מסרים בצורה יעילה. הנה כמה ערוצים פוטנציאליים שתוכל לשקול לשימוש בהתאם ליעדים ולתקציב שלך: 1. דיגיטליים:

קראו עוד »

מה עלות ליד משוערת?

עלות ליד משוערת בקמפיינים דיגיטליים, כמו גוגל אדס או פייסבוק אדס, יכולה לנוע בטווח רחב מאוד ותלויה במספר גורמים, כולל: בממוצע, לדוגמה עלות ליד בתחום

קראו עוד »

עתיד השיווק הדיגיטלי

עתיד השיווק הדיגיטלי נראה מבטיח ומלא בחדשנות. עם התפתחות מתמדת של טכנולוגיות חדשות, אנו צופים מגמות כמו: עתיד השיווק הדיגיטלי ידרוש חשיבה יצירתית, הכרות עמוקה

קראו עוד »

איך מייצרים לידים

יצירת לידים (Leads) היא תהליך חשוב בשיווק דיגיטלי ובמכירות, שבו אתם מצליחים להשיג מידע אישי מאנשים שמתעניינים במוצרים או השירותים שאתם מציעים. למעשה, נכון לצאת

קראו עוד »

חדשנות בקידום אתרים ב-2024

בשנת 2024, עולם קידום האתרים מתקדם ומשתנה באופן מהיר. כדי להיות מוכנים לאתגרים ולהזדמנויות המצטמצמות, חשוב להבין את החדשנות שמתרחשת בתחום: 1. בינה מלאכותית (AI)

קראו עוד »
דילוג לתוכן