אם קראתם מדריך קידום אורגני או שניים, אני בטוח שראיתם שמקדישים חשיבות רבה לשימוש בקישורים. קישורים פנימיים בתוך האתר שלכם שמפנים גולשים מעמוד אחד לשני הם קריטיים ב-SEO, אמרו לכם. שמעתם שזה חשוב, שמעתם שזה עוזר, שמעתם שאתם חייבים לעשות את זה – אבל אתם לא באמת מבינים למה, אתם לא מבינים מה החשיבות של קישורים.
אז הנה התשובה – למה קישורים חשובים?
מה זה קישורים פנימיים?
כשאני אומר כאן קישורים, אני מתכוון לקישורים פנימיים, ולא לקישורים חיצוניים – זה נושא אחר לגמרי שמגיע לו מדריך שלם משלו. קישורים פנימיים הם קישורים המוטמעים בעמודים שונים באתר שלכם, המפנים גולשים בין עמוד אחד לעמוד אחר.
הטמעת הקישורים מתבצעת על ידי שימוש בטקסט עוגן, שנקרא גם Anchor text ומופיע גם בגרסתו בעברית כאנקור טקסט לא מעט פעמים. את הקישור אנחנו "מלבישים" על טקסט עוגן, שהוא בעצם ביטוי של מילה אחת או מספר מילים שקשור לנושא שבו עוסק עמוד היעד אליו אנחנו מפנים את הגולשים.
למה קישורים חשובים?
עד כה השלמנו פערים, אבל עכשיו הגענו לחלק המעניין – ממה נובעת חשיבות הקישורים? למה הם כל כך חשובים כשעושים קידום אתרים אורגני? למעשה, יש שתי סיבות עיקריות למה קישורים הם כל כך חשובים. בואו נדבר עליהן.
קישורים עוזרים לגוגל להבין את האתר שלכם
אני מניח שכבר הבנתם שגוגל לא מושיבה אנשים לבדוק את האתר שלכם ולדרג אותו, היא עושה את זה באופן אוטומטי ומהיר הרבה יותר. גוגל מדרגת אתרים בעזרת אלגוריתמים מתוחכמים שסורקים אתרים במהירות, המשקללים נתונים רבים ומחליטים מה יהיה דירוג העמודים שבאתר בדפי תוצאות של מילות מפתח שונות.
קישורים פנימיים עוזרים לגוגל להבין באיזה נושא כל עמוד באתר שלכם עוסק ועבור אילו חיפושים הוא רלוונטי, וזה מעיד עבור גוגל על כמה דברים. לשם התחלה, גוגל תראה שהאתר שלכם בנוי בצורה איכותית והגיונית שעוזרת לגולש לנוע בין עמודים בצורה אינטואיטיבית ונוחה.
בנוסף לזה, גוגל תבין שעמודים שונים באתר שלכם באמת עוסקים בנושאים שעליהם הם מדברים, ויחזק את היכולת של גוגל להבין את האתר שלכם ואת התוכן שבו. לבסוף, ואולי הדבר החשוב ביותר, הוא שעל סמך זה גם רואים תוצאות בשטח.
קישורים פנימיים עוזרים לקדם עמודים ופוסטים באתר בעבור מילות המפתח עבורן הם רלוונטיים, והשימוש בהם גם עוזר לקדם את האתר באופן כללי.
קישורים מספקים חוויה טובה יותר לגולשים
חשיבות קישורים לא נובעת רק מהרמה הטכנית, בה הקישורים מאפשרים לגוגל לסרוק את האתר שלנו בצורה יעילה יותר.
לא לא, היא מגיעה מתוך זה שהחוויה של הגולשים באתר ממש משתפרת כשאנחנו משתמשים בקישורים. איך חווית הגולשים משתפרת? קישורים פנימיים עוזרים לגולשים לנוע באתר בצורה טבעית ונוחה. בנוסף, הקישורים גם מעשירים את חווית השימוש של הגולשים, על ידי הפנייתם למקורות מידע רלוונטיים נוספים.
למשל, אם הם קוראים מתכון לעוף ברוטב ברביקיו ויש להם קישור למתכון של רוטב ברביקיו מעולה, זה "משלים" את חווית הקריאה של המתכון לעוף אותו הם קוראים.
עכשיו, למה זה טוב לנו כבעלי אתרים ומקדמי אתרים? ראשית, כי קידום אורגני קשור באופן ישיר לחווית הגולשים, וככל שחווית הגולשים טובה יותר, דירוג האתר שלנו יהיה גבוה יותר. חווית גולשים טובה מעלה את הסיכוי שגולשים יחזרו לאתר שלנו שוב ויגלשו בו זמן רב יותר.
בנוסף, הקישורים עצמם מאריכים את משך השהות של הגולשים באתר, על ידי זה שהם מציגים להם עמודים ופוסטים נוספים שקשורים למה שעניין אותם מלכתחילה.
אז הנה, אתם יודעים למה קישורים זה חשוב – עכשיו הגיע הזמן להשתמש בהם.
עם מה תרצה להתחיל ? ניהול רשתות חברתיות? גוגל או שיפור נראות האתר והמותג?
רוצים להוביל בתחום שלכם?
אולי יעניין אותך גם:
המדריך לבדיקת אתר ב – ahrefs (אורגני) כל מה שצריך לדעת- מדריך ahrefs.
כשמדברים על קידום בגוגל, כלים יכולים לעשות עבורנו חלק מהעבודה ולחסוך ערימות של זמן. כלי ה – SEO העוצמתי מבית ahrefs הוא אחד מן הכלים
למה קישורים פנימיים הם כל כך חשובים לקידום האתר שלנו בגוגל?
אם קראתם מדריך קידום אורגני או שניים, אני בטוח שראיתם שמקדישים חשיבות רבה לשימוש בקישורים. קישורים פנימיים בתוך האתר שלכם שמפנים גולשים מעמוד אחד לשני
למה העסק שלי צריך אינסטגרם?
לא.. אין לי אינסטגרם לא מעט פעמים יצא לנו לשמוע מיזמים ובעלי עסקים שתחום הפרסום באינסטגרם אינו מוכר להם ואינם עושים בו שימוש כלל. ציטוט
קמפיין העלאת מודעות לתרופות מרשם
קמפיין העלאת מודעות לתרופות מרשם הינו קמפיין שמטרתו להעלות לציבור את המודעות למחלה ספציפית. לפני רגע ההחלטה לבצע ניהול קמפיין מסוג זה יש לקחת בחשבון
כתיבת תוכן שיווקי
כדי לגרום ללקוחות שלכם לרכוש את המוצר או השירות עליכם לכתוב את ההצעה, המסר וההסבר בצורה ברורה. מה שנקרא כתיבה בכללים מיוחדים התואמים לשיווק ואסטרטגיה.
אסטרטגיית מיתוג
לפניי שנדבר על אסטרטגיית מיתוג בואו נבין מהו מיתוג, מיתוג הינו סמל, סימן או עיצוב כלשהו הנועד לבדל מוצר אחד מאחרים. המיתוג מפרש את מה
הפיצ'ר החדש של גוגל-מציאות רבודה-חיות אצלכם בסלון
המציאות הרבודה בגוגל מטריפה את העולם, גוגל אפשרה במנוע החיפוש שלה אפשרות בצפייה במציאות רבודה, צפייה של בעלי חיים (כרגע לא של כל בעלי החיים)
אינסטגרם עסקי
חשיבות האינסטגרם לעסקים איך לעבוד עם אינסטגרם במחשב בתצוגת נייד עם מה תרצה להתחיל ? ניהול רשתות חברתיות? גוגל או שיפור נראות האתר והמותג? מדריך
גוגל קונסול
גוגל קונסול הינו כלי חינמי הנקרא בעבר Google Webmaster Tools. הוא הכלי היחידי של גוגל שמאפשר לכם להבין היכן אתם ממוקמים "אורגנית" בדף ה- SERP
מדריך גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס הינה תוכנה חינמית מבית גוגל המאפשרת ניתוח דוחות אנליטיים וסטטיסטיקות של האתר או של האפליקציות. היא אוספת נתונים מהאתר ע"י חיבור גול אנליטיקס
הפיקסל של פייסבוק – כל מה שצריך לדעת
ניתן לדמות את פיקסל פייסבוק לקוד שמוטמע באתר ובעזרתו ניתן לנתח את נתוני האתר והקהל בו לאחר פרסום בפייסבוק ותוך כדי כמובן. הפעלת הפיקסל תעשה
שימוש בגוגל טרנד לחקר ביטוי מפתח
כלי גוגל טרנד מה יתרונותיו, איך משתמשים בו לטובת קידום SEO ואיך בעזרתו קובעים מה ביטוי המפתח של האתר?
חוויית משתמש-איך עושים זאת נכון?
יצירת חווית משתמש היא יצירת האתר ע"פ חוקי UX, היא מאפשרת הפחתת אחוז הנטישה מהאתר ומקרבת את הגולש להמרה שהגדרת במידה ואכן עמדת בחוויית המשתמש.
איך מגדירים הערות בגוגל אנליטיקס
יש להיכנס ל "מנהל מערכת" תחת אנליטיקס ואז לכלים ונכסים אישיים -> לחיצה על הערות, ראו תמונה-איך מגדירים הערות בגוגל אנליטיקס אם אין לכם חשבון
מדריך חינמי לניהול דף פייסבוק
המדריך החינמי ללמידה שלב אחר שלב איך להתנהל ברשתות חברתיות, איך להציג את הדף העסקי בדרך הכי טובה ומושכת לקהל היעד.
מדריך לשיפור נראות דיגיטלית
שיפור נראות דיגיטלית חשובה במיוחד לפניי שמחליטים ליצור נכסים בעולם הדיגיטלי כמו: פתיחת דף עסקי בפייסבוק, יצירת לוגו, פתיחת אינסטגרם עסקי, בניית אתר אינטרנט או דף נחיתה, חשבון
גוגל לעסק שלי
איך מגדירים גוגל לעסק שלי ? נתחיל מהדרך הכי פשוטה להתקדם בקלות בשם העסק שלכם, גוגל לעסק שלי, Google My Business יש להיכנס לקישור הבא: https://www.google.com/intl/iw_il/business/
ניהול ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם
אינטגרם חשוב ביותר בעולם הדיגיטלי בעיקר שקהל היעד שלכם נמצא שם, אם בכלל. עליכם להכיר את יתרונתיו. מדריך חינמי לניהול דף פייסבוק עסקי וניהול ממומן