למה קישורים פנימיים הם כל כך חשובים לקידום האתר שלנו בגוגל?

 אם קראתם מדריך קידום אורגני או שניים, אני בטוח שראיתם שמקדישים חשיבות רבה לשימוש בקישורים. קישורים פנימיים בתוך האתר שלכם שמפנים גולשים מעמוד אחד לשני הם קריטיים ב-SEO, אמרו לכם. שמעתם שזה חשוב, שמעתם שזה עוזר, שמעתם שאתם חייבים לעשות את זה – אבל אתם לא באמת מבינים למה, אתם לא מבינים מה החשיבות של קישורים.

 

אז הנה התשובה – למה קישורים חשובים?

מה זה קישורים פנימיים?

כשאני אומר כאן קישורים, אני מתכוון לקישורים פנימיים, ולא לקישורים חיצוניים – זה נושא אחר לגמרי שמגיע לו מדריך שלם משלו. קישורים פנימיים הם קישורים המוטמעים בעמודים שונים באתר שלכם, המפנים גולשים בין עמוד אחד לעמוד אחר.

 

הטמעת הקישורים מתבצעת על ידי שימוש בטקסט עוגן, שנקרא גם Anchor text ומופיע גם בגרסתו בעברית כאנקור טקסט לא מעט פעמים. את הקישור אנחנו "מלבישים" על טקסט עוגן, שהוא בעצם ביטוי של מילה אחת או מספר מילים שקשור לנושא שבו עוסק עמוד היעד אליו אנחנו מפנים את הגולשים.

למה קישורים חשובים?

עד כה השלמנו פערים, אבל עכשיו הגענו לחלק המעניין – ממה נובעת חשיבות הקישורים? למה הם כל כך חשובים כשעושים קידום אתרים אורגני? למעשה, יש שתי סיבות עיקריות למה קישורים הם כל כך חשובים. בואו נדבר עליהן.

קישורים עוזרים לגוגל להבין את האתר שלכם

אני מניח שכבר הבנתם שגוגל לא מושיבה אנשים לבדוק את האתר שלכם ולדרג אותו, היא עושה את זה באופן אוטומטי ומהיר הרבה יותר. גוגל מדרגת אתרים בעזרת אלגוריתמים מתוחכמים שסורקים אתרים במהירות, המשקללים נתונים רבים ומחליטים מה יהיה דירוג העמודים שבאתר בדפי תוצאות של מילות מפתח שונות.

קישורים פנימיים עוזרים לגוגל להבין באיזה נושא כל עמוד באתר שלכם עוסק ועבור אילו חיפושים הוא רלוונטי, וזה מעיד עבור גוגל על כמה דברים. לשם התחלה, גוגל תראה שהאתר שלכם בנוי בצורה איכותית והגיונית שעוזרת לגולש לנוע בין עמודים בצורה אינטואיטיבית ונוחה.

בנוסף לזה, גוגל תבין שעמודים שונים באתר שלכם באמת עוסקים בנושאים שעליהם הם מדברים, ויחזק את היכולת של גוגל להבין את האתר שלכם ואת התוכן שבו. לבסוף, ואולי הדבר החשוב ביותר, הוא שעל סמך זה גם רואים תוצאות בשטח.

 

קישורים פנימיים עוזרים לקדם עמודים ופוסטים באתר בעבור מילות המפתח עבורן הם רלוונטיים, והשימוש בהם גם עוזר לקדם את האתר באופן כללי.

קישורים מספקים חוויה טובה יותר לגולשים

חשיבות קישורים לא נובעת רק מהרמה הטכנית, בה הקישורים מאפשרים לגוגל לסרוק את האתר שלנו בצורה יעילה יותר.

לא לא, היא מגיעה מתוך זה שהחוויה של הגולשים באתר ממש משתפרת כשאנחנו משתמשים בקישורים. איך חווית הגולשים משתפרת? קישורים פנימיים עוזרים לגולשים לנוע באתר בצורה טבעית ונוחה. בנוסף, הקישורים גם מעשירים את חווית השימוש של הגולשים, על ידי הפנייתם למקורות מידע רלוונטיים נוספים.

למשל, אם הם קוראים מתכון לעוף ברוטב ברביקיו ויש להם קישור למתכון של רוטב ברביקיו מעולה, זה "משלים" את חווית הקריאה של המתכון לעוף אותו הם קוראים.

עכשיו, למה זה טוב לנו כבעלי אתרים ומקדמי אתרים? ראשית, כי קידום אורגני קשור באופן ישיר לחווית הגולשים, וככל שחווית הגולשים טובה יותר, דירוג האתר שלנו יהיה גבוה יותר. חווית גולשים טובה מעלה את הסיכוי שגולשים יחזרו לאתר שלנו שוב ויגלשו בו זמן רב יותר.

בנוסף, הקישורים עצמם מאריכים את משך השהות של הגולשים באתר, על ידי זה שהם מציגים להם עמודים ופוסטים נוספים שקשורים למה שעניין אותם מלכתחילה.

 

אז הנה, אתם יודעים למה קישורים זה חשוב – עכשיו הגיע הזמן להשתמש בהם.

עם מה תרצה להתחיל ? ניהול רשתות חברתיות? גוגל או שיפור נראות האתר והמותג?

מדריך לשיווק דיגיטלי
מדריך לנראות דיגיטלית והפיכה למותג, נטו קידום מתארת את השלבים אחד אחד ומלווה אתכם בדרך להצלחה
מדריך לניהול רשתות חברתיות
מדריך לכל עסק ללא עלות שיעניק לכם הסבר שלב אחר שלב איך לבלוט ברשתות החברתיות.
מדריך חינמי לגוגל
גוגל מאפשרת לכם להציג את עצמכם וכמה שיותר במנוע החיפוש שלה בצורה אורגנית או ממומנת כנסו כדי ללמוד איך להתקדם בגוגל

רוצים להוביל בתחום שלכם?

אולי יעניין אותך גם:

ערוצי פרסום פוטנציאליים

ערוצי פרסום הם כלים חיוניים להגעה לקהלים שונים ולהפצת מסרים בצורה יעילה. הנה כמה ערוצים פוטנציאליים שתוכל לשקול לשימוש בהתאם ליעדים ולתקציב שלך: 1. דיגיטליים:

קראו עוד »

מה עלות ליד משוערת?

עלות ליד משוערת בקמפיינים דיגיטליים, כמו גוגל אדס או פייסבוק אדס, יכולה לנוע בטווח רחב מאוד ותלויה במספר גורמים, כולל: בממוצע, לדוגמה עלות ליד בתחום

קראו עוד »

עתיד השיווק הדיגיטלי

עתיד השיווק הדיגיטלי נראה מבטיח ומלא בחדשנות. עם התפתחות מתמדת של טכנולוגיות חדשות, אנו צופים מגמות כמו: עתיד השיווק הדיגיטלי ידרוש חשיבה יצירתית, הכרות עמוקה

קראו עוד »

איך מייצרים לידים

יצירת לידים (Leads) היא תהליך חשוב בשיווק דיגיטלי ובמכירות, שבו אתם מצליחים להשיג מידע אישי מאנשים שמתעניינים במוצרים או השירותים שאתם מציעים. למעשה, נכון לצאת

קראו עוד »

חדשנות בקידום אתרים ב-2024

בשנת 2024, עולם קידום האתרים מתקדם ומשתנה באופן מהיר. כדי להיות מוכנים לאתגרים ולהזדמנויות המצטמצמות, חשוב להבין את החדשנות שמתרחשת בתחום: 1. בינה מלאכותית (AI)

קראו עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − four =

דילוג לתוכן