קמפיין העלאת מודעות לתרופות מרשם

קמפיין העלאת מודעות לתרופות מרשם הינו קמפיין שמטרתו להעלות לציבור את המודעות למחלה ספציפית. לפני רגע ההחלטה לבצע ניהול קמפיין מסוג זה יש לקחת בחשבון שהרגולציה במדינת ישראל מחייבת שימוש על פי נוהל מסודר במקרה של ניהול קמפיין מסוג זה. בנוהל זה יש הנחיות ברורות מה מותר לפרסם ומה לא. מה מותר שהפרסומת שלכם תכיל ומה כדאי שהיא לא תכיל. הנוהל מכיל מידע רב ומקיף החל ממידע על בניית אתר אינטרנט לטובת הקמפיין ועד רמת הגרפיקה הדרושה. 

נוהל 134 של משרד הבריאות הוא הנוהל שמנגיש מידע איך לנהל קמפיין של תרופות מרשם להפצה לציבור הרחב. 

אופציות הפרסום המפורטות בנוהל: שידורי רדיו וטלוויזיה בישראל, אירועים או כנסים לציבור הרחב, עיתונות כתובה, אתר אינטרנט ורשתות חברתיות, עלונים ודפי מידע המופצים לקהל הרחב ומדיות נוספות. (מקור: נוהל 134 העלאת מודעות למחלות).

מהו קמפיין העלאת מודעות?

קמפיין מסוג זה הינו קמפיין שרוצה להפיץ מידע על כל תחום בכדי לעלות את רצון הציבור להכיר ולדעת את התחום.
דרך קמפיינים מסוג זה ניתן לשתף ולמתג שירותים או מוצרים.

קמפיין העלאת מודעות לחברות פארמה - זה אפשרי?

אכן ניתן לעלות קמפיין העלאת מודעות לחברות הפארמה, יש צורך להכיר את נהלי משרד הבריאות ( נוהל 137, נוהל 134 ותקנה 28 של הרוקחים)
לאחר שמכירים את הנוהל היטב ויודעים להתייחס לכל מרכיביו בונים תהליך פרסום ומאשרים אותו מול משרד הבריאות.

מזה נוהל 134 של משרד הבריאות?

נוהל 134 נקרא: "העלאת מודעות למחלות- כללים להנגשת מידע לציבור הרחב שנעשה במימון או בחסות בעל רישום באופן ישיר או גוף שלישי".

מזה נוהל 137 של משרד הבריאות?

נוהל 137 הינו נוהל הנקרא: "כללים לשיפור שימוש מושכל והיענות לטיפול התרופתי במטופלים שנרשמו עבורם תכשירי מרשם, באמצעות מידע שאינו מסחרי".

מהי תקנה 28 פרסום תכשירים רפואיים?

תקנה זו מתייחסת לנהלים לפרסום מוצרי מרשם.

מה חשוב לציין כאשר עושים קמפיין העלאת מודעות לתרופת מרשם?

במקרים הללו אין לומר את שם המוצר, יש להציג מודעות למחלה וחובה לציין "שירות לציבור. מוגש בחסות חברת (ולציין את שם החברה)"

מה אסור לעשות בקמפיין העלאת מודעות של חברות תרופות?

ישנם דברים רבים שאסור לעשות נמנה חלק מהם: אין להזכיר את שם התכשיר באופן מרומז או מפורש, אין לבצע פרסום מסוג זה ללא אישור משרד הבריאות, יש להעביר מסרים מתאימים ורלוונטים בלבד ללא נקיטת אמצעי הפחדה.

מהם אמצעי התקשורת המתאימים לקמפיין העלאת מודעות?

ניתן להשתמש ברדיו, טלוויזיה, פייסבוק, גוגל, שלטי חוצות, עלונים, כנסים, שיווק מסורתי ועוד...

מה חשוב שיהיה במידע על העלאת מודעות למחלות?

חשוב לספר על מצבי המחלה, על התהליך שהמטופל עובר, תסמינים וגורמי סיכון.

מה חשוב שיהיה בתוכן העלאת מודעות של תרופות?

חובה להציג מידע מדוייק, מעודכן אשר נתמך לאורך זמן ומקיף.

איך מודיעים למשרד הבריאות על קמפיין העלאת מודעות לתרופות מרשם?

רוקח ממונה ישלח הודעה לאגף הרוקחות וימתין לאישורה. אין לפרסם ללא אישור משרד הבריאות.

אילו קמפיינים ניתן לעשות במקרים של העלאת מודעות?

ניתן לעלות סרטונים, מודעות, תשדירי רדיו וטלוויזיה, כתבות בדיגיטל או בעיתונות.
אנו מזכירים כי אין לציין את שם התרופה.

קמפיין העלאת מודעות לתרופות מרשם - איך נמדוד הצלחה?

מדידת ההצלחה תתבטא העלאת מכירות בטווח הארוך ולא באופן מיידי. היא תתבצע בנתונים אנליטיים באתר / ברשתות ובדרכים נוספות שנטו קידום יספקו לכם

צריכים עזרה ביצירת קמפיין לתרופות מרשם?

לפני פרסום תרופת מרשם יש להכיר את הנהלים המחוייבים על ידי משרד הבריאות. כדי לשמור על הציבור ולהימנע מפרסום מטעה או "ממריץ" לרכישת תרופות משרד הבריאות מבקש להיות מעורב בתהליך קמפיין העלאת מודעות לתרופות מרשם. יש לקחת זאת בחשבון ולקרוא את הנהלים הדרושים, כפי שציינו פה. קמפיין מסוג זה ניתן להרצה בכל הפלטפורמות הדיגיטליות החל מהעלאת פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם ועד שלטי חוצות. למרות הקשיים שמשד הבריאות מעמיד חברות הפארמה מצליחות להעאלות קמפיינים ולהצליח להגיע למודעות גבוהה בפרסום המחלה ותסמיניה. כאשר עומדים בכל התנאים הדרושים ומקבלים אישור ממשרד הבריאות, נשאר רק להשתלט על כל המדיות האפשריות על פי התקציב הנתון לקמפיין.

תהליכי העלאת מודעות בחברות תרופות מצריכות שיתוף פעולה של מנהלי המוצר, מנהלי השיווק, היועצים המשפטיים ומחלקות הרישום שעובדות מול משרד הבריאות. אין ספק שעבודה משותפת לפי הכללים יכולה ליצור תוצאה רצויה ומאפשרת להתחיל קמפיין איכותי, מדויק ואמין כפי שדורשים מחברות הפארמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × two =

דילוג לתוכן