On Page מתייחס לכל מה שנמצא בתוך האתר שלנו, האתר שלנו הוא ה- page וכל מה שיש בו הוא ה-on. ואופטימיזציה זה מיטוב, להפוך את כל מה שיש לנו באתר לטוב יותר מבחינת קידום SEO, זה מה שנקרא פעולות פנימיות לקידום האתר.

חווית משתמש-

בראש ובראשונה עליכם להבין שכל יום נפתחים עוד ועוד אתרים, בסדרי גודל שקשה להאמין ולכן חשיבות חווית המשתמש היא הדבר הראשון שיש לשים אליו לב, איך עושים זאת?

  • לבחון האם קהל היעד שלנו הם גם אנשים עם מוגבלות? (לרוב יהיו) האם הטמעתם תוסף נגישות?

  • לבדוק שהאתר בגופן מספיק גדול שניתן לקרוא היטב את מה שכתוב בו

  • האם האתר שלכם ברור? כל כפתור מעביר את המשתמש בקלות למטרה שאתם הגדרתם?

  • האם העיצוב של האתר, התמונות שיש בו והחלוקה של טקסט, תמונה נוחה ויפה?

  • האם האתר רספונסיבי ?

  • האם האתר נטען במהירות או שהוא איטי?

חווית המשתמש היא זו שתכריע אם הגולש יעשה את הפעולה שרצית שהוא יעשה או לא, לדוגמא בכניסה לאתר שאינו רספונסיבי דרך הנייד, אחוז הנטישה מהאתר יגדל. כך גם כניסה לאתר "עמוס" בצבעים וטקסטורות יגרום למשתמש לעזוב מידית. אם אינכם יודעים לגרום לחוויית משתמש טובה, ניתן להשתמש בשירותים של מעצב גרפי או מעצב חווית משתמש. עלינו להבין שלא משנה כמה נהיה הראשונים בגוגל, אם החוויה לא טובה יעברו להבא בתור, הרי יש כמה אתרים בעמוד הראשון לא?

תיאור האתר במנוע החיפוש של גוגל-

לכל עמוד או פוסט באתר יש תיאור וכותרות במנוע החיפוש של גוגל. הכותרת מרמזת על  מה שכתוב בדף והתיאור מפרט מה באמת אתם עומדים לקרוא או לראות בתוך הדף. עליכם להבין שה title חשוב במיוחד ואם לא הגדרתם אותו ב H1 אזי לא עשיתם אופטימיזציה, אז עצרו לרגע, בדקו זאת וחזרו אלינו. במקביל עדכנו את התיאור של כל עמוד, תארו את העמוד ממש כאילו הדף הזה עומד בראיון עבודה וההחלטה תהיה מתקבל או לא, כי זה בדיוק מה שהגולש עושה, בוחן על סמך התיאור, הdescription –  האם הוא נכנס לאתר הזה או עובר לאתר אחד. אם לא תעשו זאת, גוגל תעשה זאת לבד, הרי לא נתקלתם באתר ללא תיאור וכותרת נכון? פשוט היא תשלוף מידע מתוך העמוד ותציג אותו, אך אין כמו שיווק שאתם יכולים לעשות לעצמכם ולכן חשוב לשים את השליטה בתיאורים ובכותרות אצלכם.

מהירות האתר-

מהירות האתר משפיעה על חווית המשתמש שדיברנו עליה ולכן הזכרנו את טעינת האתר, אם האתר איטי, למי יש סבלנות בעידן הדיגיטלי? המשתמש יעבור הלאה. מלבד עובדה זו גם גוגל רואה באתר איטי כאתר שהיא לא תעדיף לשים במקומות הראשונים דווקא כי היא מאמינה גם בחוויית משתמש. ישנם אתרים רבים שיעזרו לכם לבדוק את מהירות האתר כמו Google page speed וכלים רבים שיעניקו לכם כלים לשיפורו. מהירות האתר תלויה במספר גורמים: גודל הקבצים: שימו לב שאינכם שמים קבצים שתופסים נפח רב. יש לעלות סרטונים אך ורק במשיכתם מיוטיוב, תמונות חייבות להיות קטנות אך שאיכותן לא ייפגע. ובנוסף אחסון: שרתי האחסון גם הם משפיעים על מהירות האתר, בחנו את החברה שאתם עובדים איתה. הקפידו להיות מסודרים, שלא יהיו בקבצי הגלריה תמונות שכבר אינן רלוונטיות לאתר.

קישורים פנימיים וקישורים של רשתות חברתיות-

קישורים פנימיים מגדירים את הקשר בין דפי האתר גם למשתמש וגם לגוגל, היא יודעת מה קשור למה. קישורים של רשתות חברתיות כמו כפתורי לייק או שיתוף לעמודים או לפוסטים מאפשרים חווית משתמש נוחה וטובה, הרי כולנו כבר מחוברים לרשתות החברתיות במחשב, בלחיצת כפתור שיתפו או עשו לייק לעמוד שלך וכבר צברת עוד קהל.

שימו לב לחשיבות של אופטימיזצית on page ובחנו את כל הדברים שכתבנו, זהו פרט חשוב באתר שלכם אשר יגרום או לעליית ההמרות או לנפילה של האתר שלכם למקומות האחרונים בגוגל, הקפידו לעבור שלב שלב ולחשוב איך אתם מיישמים אותו באתר שלכם.

הישארו עם היד על הדופק

עליכם להבין כי דברים משתנים, העדפותיה של חברת גוגל משתנות והן משפיעות על מנוע החיפוש שלה וכמובן על התוצאות שיופיעו בכל חיפוש ולכן תמיד תהיו מעודכנים במה גוגל מחדשת, מה היעד הבא שלה, על מה היא הולכת לשים דגש ומימה היא הולכת להתעלם. תמיד היערכו עם האתר לשינויים ותבצעו את מהלכיה, אם תעשו זאת רגע לפני כולם, אתם תהיו הראשונים, בדיוק מה שאתם רוצים להיות. אופטימיזציית on site מתבצעת כל הזמן, עליכם לעדכן תמיד טייטלים, תאור ואם אפשר גם לעדכן תכנים בעמודים קיימים ואף ישנים, כך גוגל תמשיך לסרוק אותם ויהיה לכם יותר ויותר תוכן.

תוסף Yoast SEO

יוסט מערכת לניהול SEO של האתר
מערכת לניהול קידום האתר, יוסט

תוסף  Yoast SEO מאפשר ליצור אופטימיזציית on page לאתר שלך ללא עלות. הוא תוסף חובה בכל אתר וורדפרס. בתמונה אנו רואים את הבקשה שלו למילוי ביטוי מפתח למיקוד, כלומר רשמו את מילת החיפוש שאתם רוצים להופיע בו. תצוגה מקדימה תאפשר לכם לראות איך נראה אתר האינטרנט שלכם במנוע החיפוש של גוגל, אם תלחצו על ערוך סניפט תוכלו לשנות את הכותרת של האתר והתאור אותו הגולש רואה.  על התיאור להיות משכנע מספיק כדי שהגולש ייכנס לאתר שלכם ולא לאתר של המתחרים שלכם.. פרצופי ה SEO המופיעים בתמונה למעלה יעזרו להם לדעת אם הדף עבר אופטימיזציה טובה או לא לטענת ה Yoast. אנו רואים שבעמוד זה חסר משהו, אם נעבור ללשונית "קריאות" הוא יסביר לנו מה לא עשינו טוב ונוכל לשפר זאת. בכל מקרה זכרו לכם כלל – חובה למלא את הכל בתוסף הזה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 1 =

דילוג לתוכן