כשמדברים על קידום בגוגל, כלים יכולים לעשות עבורנו חלק מהעבודה ולחסוך ערימות של זמן. כלי ה – SEO העוצמתי מבית ahrefs הוא אחד מן הכלים הפופולריים והאהובים בקהילת מקדמי האתרים, ולא סתם. מדובר בכלי עם יכולות מתקדמות וממשק משתמש שמספק חווית שימוש פשוט מעולה. במאמר הזה ננסה לסקור כמה מן היכולות המתקדמות של ahrefs בכל הקשור לבדיקת אתרים.

הקדמה – מתי נרצה לבדוק אתרים באמצעות ahrefs?

כאשר מקדמי אתרים, מנהלי אתרים ואנשי שיווק ניגשים לתחקר אתר באמצעות ahrefs הם עושים זאת משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא לתחקר את האתר שנמצא בבעלותם או שאותו הם מקדמים. תחקור באמצעות ahrefs יסייע להם להבין כיצד נראה פרופיל הקישורים של האתר, מה השינויים שחלו בו לאחרונה, על אילו מילות מפתח האתר מדורג, מהי רמת התחרות על מילות המפתח האלו, כמה משלמים בעבורן מקדמים שבוחרים בתצורת קידום ממומן, אילו רעיונות נוספים אפשר לקבל למילות מפתח רלוונטיות בתחום, ועוד.

 הסיבה השניה שבגללה מקדמי אתרים עושים שימוש ב Ahrefs היא להבין עד כמה כדאי יהיה לקבל קישור מאתר מסויים, הן מבחינת הרלוונטיות של הקישור הזה, והן מבחינת הסמכות של הדומיין וה – url הספיציפי שממנו יצא הקישור.

אם כן, בלי להכביר במילים, בואו נעבור למה ניתן לבצע באמצעות ahrefs:

קבלת מדדים

כלי ה – seo מבית ahrefs יציג לכם שורה של מדדים על חוזק האתר שאותו אתם מתחקרים. בפרט, יציג לכם ahrefs את נתוני ה – DR (חוזק הדומיין המתוחקר), UR (חוזק הקישור הספיציפי מתוך הדומיין המתוחקר). במדדים האלו עושים שימוש לא מעט פעמים מקדמי אתרים, כאשר הם רוצים להעריך את הכדאיות של עסקת החלפת קישורים, או להבין האם כדאי לבצע רכישה של קישור מדומיין מסויים.

קישורים

כלי ה – seo של ahrefs הוא אחד מן הכלים המתקדמים ביותר לצורך ניתוח קישורים. הוא עושה שימוש במאגר רחב מאוד של מידע על קישורים ברחבי הרשת, שמתעדכן כל העת. באמצעות ahrefs תוכלו בהקשר הזה לבצע אוסף של פעולות: לזהות קישורים חיצוניים המובילים לאתר, להבין את סוגי הקישורים האלו, לאתר קישורים שנוספו לאחרונה, להבין אילו קישורים הוסרו לאחרונה, ולבצע חיתוך של קישורים מול המתחרים, כדי להבין טוב יותר אילו קישורים קבוצת המתחרים שהגדרתם מקבלת, ואילו האתר בבעלותכם דווקא לא.

מילות מפתח

אחת הפונקציות החשובות של ahrefs היא ניתוח מילות מפתח. בהקשר הזה, תוכלו לאתר את מילות המפתי עליהן האתר הנבדק כבר מדורג, להכיר את היקפי החיפוש של אותן מילות מפתח, לזהות לונגטיילים רלוונטיים בתחום, להבין מהי רמת התחרות על מילות המפתח בהן אתם מתמקדים, להכיר את חלוקת הקליקים הצפויה, ובפרט מהו שיעור הקליקים הצפוי על מודעות ומהו שיעור הקליקים הצפוי על התוצאות הטבעיות, להבין אילו חיפושים מבוצעים ממכשירי מובייל ועוד.

 מדוע הפונקציות האלו כל כך חשובות? משום שישנם תחומים המתאפיינים בשיעור הקלקות נמוך של גולשים על מודעות ממומנות. אלו תחומים שבהם בדרך כלל נדרשת מומחיות או סמכות של בעל העסק. בתחומים כאלו, בדרך כלל, נכון יותר יהיה להשקיע בקידום אורגני לטווח ארוך, לעומת תחומים שבהם ישנו שיעור גבוה של הקלקות על התוצאות הממומנות במנועי החיפוש השונים.

תוצאות SERP

כלי ה – seo מבית ahrefs יסייע לכם לנתח בצורה מעמיקה את ה – SERP – עמוד תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש. ניתוח SERP הינו חשוב כדי להבין מיהם המתחרים העיקריים מולם אתם מתמודדים, מהו החוזק שלהם בנישה המדוברת, אילו מגמות קיימות ב – SERP, ובפרט האם הוא נתון לשליטה של גורם סמכות אחד או שניים בתחום באופן בלעדי, או שמא מתאפיין בשינויים ועדכונים תדירים ועוד.

מחקר מילות מפתח עבור מנועי חיפוש אחרים

אם תעשו שימוש ב ahrefs תוכלו למקד את המחקר שלכם גם בנתונים המתייחסים למנועי חיפוש אחרים, כמו יוטיוב, בינג, יאנדקס, אמזון, יאהו ועוד. מחקר מילות מפתח במנועי חיפוש אחרים לא רק שיאפשר לכם לנסות ולדרג את עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש האלו, אלא גם לזהות פערים בין מנועי חיפוש שיכולים ללמד אתכם משהו על קידום האתר בגוגל. מדוע? מאחר שמנועי חיפוש אחרים נוטים לתת משקל גדול יותר לפרופיל הקישורים המפנים לאתר, תוכלו להבין האם פרופיל הקישורים שלכם מספק באמצעות ניתוח הנתונים של האתר שלכם במנועי חיפוש אחרים. אם בהם האתר שלכם ממוקם גבוה יחסית, ייתכן שיש ברשותכם מספיק קישורים שמפנים לאתר שלכם, ואתם צריכים להשקיע משאבים באפיקים אחרים לצורך קידום האתר בגוגל.

ביקורת על האתר

כמו כלי seo אחרים, גם ahrefs תאפשר לכם לבצע ביקורת על האתר, ובפרט לקבל מידע אודות דפים שחסומים לסריקה באמצעות קובץ ה – robots.txt, לאתר הפניות בין עמודים באתר, לזהות עמודי 404, לאתר בעיות בסריקת עמודים ועוד ועוד.

התראות

אחד הפיצ'רים המוצלחים של ahrefs הוא ניהול התראות על קישורים חדשים או קישורים שהוסרו מן הדומיין שלכם או מן הדומיינים המתחרים. בצורה כזאת, תוכלו לעקוב באופן שוטף אחר סביבת התחרות שבה אתם פועלים.

פיצ'רים נוספים

לכלי ה – seo מבית ahrefs יש עוד לא מעט פיצ'רים מקדמים אחרים שיאפשרו לכם לנתח בצורה נבונה את סביבת התחרות של האתר. למשל, תוכלו לאתר מאמרים שונים שנכתבו בנישה שבה אתם פועלים ולמצוא רעיונות נוספים לכתיבה. תוכלו לנתח את הדומיינים המתחרים שלכם בצורה מרוכזת כדי להבין טוב יותר היכן אתם עומדים בנתונים ההשוואה הזאת. תוכלו לאתר פערי תוכן בין האתר שלכם לאתרים אחרים, ולזהות את העמודים המובילים בכל אתר (שאולי מהם, אגב, שווה יהיה לקבל קישור).

אם אתם מעוניינים ללמוד את תחום השיווק הדיגיטלי או לפרסם את העסק שלכם בדיגיטל או אפילו לבחון את הנראות שלו, האם היא נכונה ומה בדיוק יש לשפר בה, הגעתם למקום הנכון.

אנו ממליצים להתחיל מנראות האתר והמותג, הנוכחות הדיגיטלית היא "סוף מעשה במחשבה תחילה" כיוון שיש תחילה להבין איך אנו ממתגים את העסק, מה הקווים המנחים שלו, מה המטרות ומה האסטרטגיה להשגת המטרות הללו. לאחר מכן המשיכו עם ניהול רשתות חברתיות או גוגל, משאירים זאת לבחירתכם החופשית.

רוצים להוביל בתחום שלכם?

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen + seventeen =

דילוג לתוכן