עליכם להבין את מטרות העסק שלכם לעומק, לאן אתם מכוונים?, האם הוא מותג? עסק בינוני או רק התחלתם ואתם מעוניינים להגדיל את הרווחים שלכם שתבינו מי אתם, מה המטרות שלכם ואילו יעדים יעזרו לכם להגיע אליהם?

מיתוג נוצר מחינוך שוק, כלומר תהליך שיווקי אותו ייצרו משווקי המוצר או השירות שמטרתם הייתה יצירת בידול ממתחריו ע"י ערך מוסף או הכרת המותג בעזרת צבעים, עזרים, סלבים וכו. ישנן דרכים שונות למתג מוצר, השיטות המסורתיות יותר או השיטות החדשות הדיגיטליות שמאפשרות לא רק להעצים את המותג כמו שעשו בעבר, אלא גם להכניס אותו לתודעה ללא הפסקה בפרסום אגרסיבי במספר פלטפורמות.

המיתוג מחולק לשלבים ויש לשים לב לכל שלב היטב, לחשוב לרגע, לעצור ולמחוק את כל מה שאנו מכירים עד כה על מוצר או שירות דומה, לצאת מהקופסא ולתת לדמיון לעזור לנו להגיע לרעיונות מוצלחים.

העמידו לפניכם את המוצר או פרטי השירות שלכם, נסו לעשות לו מחקר SWOT, זה ייקל עליכם בהמשך הדרך. מהן החוזקות שלכם, מה החולשות? אילו הזדמנויות עומדות לפניכם ומה האיומים בהם אתם יכולים להיתקל בהם? 

ככל שתענו על השאלות, כך תגיעו למסקנה איך למתג, מה נכון למתג ואיפה כדאי לעשות זאת. תכינו דף ועט או קובץ וורד פתוח ותתחילו לענות לשאלות.

גם אם המוצר שלכם ישן ונדמה לכם שאתם כבר יודעים הכל, אנו ממליצים לכם לענות על זה, יכול להיות שתבינו פתאום מה חסם אתכם להצליח ואיך אתם פותרים זאת מעתה והלאה

מה אתם צריכים לשאול עצמכם?

1.במה אתם טובים יותר מהמתחרים שלכם?

2.האם ניתן להגדיר את היתרון שלכם כערך מוסף ללקוח?

3.מה שונה במוצרשרות שלכם לעומת המתחרים?

4.האם יש לכם מחקרים שמוכיחים זאת ?

5.האם תוכלו לתת עדויות או המלצות מאנשים שהתנסו במה שאתם מציעים?

6.מה גודל השוק אליו אתם פונים ? והאם אתם מתמקדים בארץ ספציפית או לשוק הרחב ?

7.האם המוצר או השירות שלכם מתואם עם הערכים והתרבות המקובלת בארץ אליה אתם פונים?

8. האם אתם מבדילים את עצמכם לקהל יעד שונה מהמתחרים שלך ולמה?

9.האם יש לכם סיפור מעניין מאחורי המותג? אולי הוא יוביל אתכם לדרך שיווקית מעניינת.

10. חקרתם על המוצר שרות בספרות המקצועית?

11. האם אתם יוצרים פטנט ייחודי או משהו שכבר קיים?

12. על איזה צורך השרות או המוצר שלכם עונה?

13. האם הצורך הוא בסיסי או לא ( קראו על תאוריית הצרכים של מאסלו)?

14. האם האנשים הקרובים אלייך או המכרים שלך יכולים לעזור לך להשיג עסקאות חוזים עם חברות גדולות או אנשי עסקים?

15. האם יש חוקים במדינת קהל היעד אשר עלולים להשפיע על המוצרהשרות?

16. מי הספקים שלכם? האם הם יכולים לעמוד בדרישות שלכם? האם יש לכם מספיק אלטרנטיבות או שאתם תלויים בספק יחיד שיחול לנצל את כוחו ?

17.האם יש לכם חזון ארגוני ברור ומקובל על ידי כל העובדים?

18. האם אתם שוקלים שותפות או קיימת קיום שותפות? עד כמה היא טובה? מה היתרונות ומה החסרונות משותפות זו? כדאי לערוך טבלה ולהבין מה גובר על מה היתרונות על החסרונות או להפך?

19.האם אתם מובילים חדשנות או בשורה חדשה במוצר או השירות שלכם?

20.האם יש לכם אפיון מסודר של המוצר או השרות?

21. האם פילוח השוק שעשיתם הוא באמת הפילוח הנכון? אם לא עשיתם, זה הזמן.

22. מה מאפיין את הלקוחות שלכם? היכן הם נמצאים? כיצד ניתן להגיע אליהם?

23. האם יש לכם אפשרות לתת תמריצים ללקוחות שלכם ועדיין לשמור על רווחיות טובה? שווה לשקול זאת.

24.מה אתה עושה כדי להביא עוד לקוחות? באיזו דרך אתה מנסה להשיג אותם והאם זו הדרך הנכונה?

25. איפה העסק שלך מפורסם? שלטי חוצות? פייסבוק ממומן? גוגל ממומן?

26. האם הפלטפורמה בה אתה מפרסם היא באמת הטובה ביותר לעסק שלך?

27. האם אתה משתף פעולה עם עסקים אחרים, מתחומים אחרים או מהתחום שלך ?

28. האם אתה הולך לכנסים בתחום ומנסה להרחיב את מעגל החברים העסקיים שלך?

29. מה המוניטין שלך ? ששומעים את שם העסק שלך מה עולה לאנשים בראש?

30.האם הלקוחות שלנו הם לקוחות עסקיים B2B או הצרכן הסופי  B2Cוהאם אפשר לשלב בינהם או להשתמש בשוק שאני לא פונים אליהם כרגע?

31. האם יש לנו סלוגן? האם הוא מתאר את מה שאנו רוצים שיתאר?

32. מה האתר אינטרנט שלנו משדר? האם הוא מספק חווית משתמש ?

33.האם חשבתם על שיתוף פעולה עם הספק כגון: פרסומים, מבצעי או אירועים משותפים? אם כן האם זה השתלם לכם וכדאי לעשות זאת שוב?

34.האם אתם מדברים בשפת הלקוח בכל המובנים של המילה שפה? תרבות, אסטרטגיה, ערכים וכו

35.האם אדם אחר מבצע את רוב הפעולות ולא נותר לו זמן להשקיע במקצועיות שלו? קורה לרוב בארגונים המעמיסים על עובדים ובכך תפוקת העבודה שלו יורדת מהמטרה לשמה הוא הועסק.

36. האם יש לך אפשרות להוסיף למוצר או לשרות חווית התנסות? עשה זאת אם זה אפשרי.

37.האם אתה דואג לנהל מידיי פעם משא ומתן על המחירים והעלויות עם הספקים?

38. האם המחזור העסקי של העסק ברור לך? מהו הרווח שנשאר לעסק?

39.האם העסק בשלב שהוא יכול לבנות חברות בת ולהגיע לנישות נוספות בתחום?

40. רשמו את כל הפלטפורמות העסקיות בהן אתם מפרסמים, מה העלות לפרסום ומה החזר ההשקעה מכל אחד מהם? אם אינכם יודעים יכול להיות שאתם מוציאים סכום מסויים בפלטפורמה שאינה רלוונטית לכם.

41.איפה אתם רואים את העסק שלכם עוד חמש שנים? לעיתים זה עוזר לכוון את המטרות שלכם.

42. האם יש נהלי עבודה ברורים והגדרות תפקידים מדוייקים לעובדים? חוסר הבנה עלול ליצור בעיות ועיכוב בביצוע משימות.

43. האם לעסק שלכם יש קו אחיד החוזר של עצמו בשפת המותג גם כלפי קהל הלקוחות וגם מול העובדים? חיבור של שניהם ייצור זהות וחיבור טוב יותר למותג.

44.האם כל המסרים השיווקים שלכם מייצרים מסרים אפקטיביים שאותם אתם באמת רוצים להעביר?

45. האם אתם עושים מעשים חברתיים או תרומות לקהילה? במידה וכן האם סיפרתם על זה? זה יכול ליצור תחושת הכרת תודה.

46. האם חשבתם על האפשרות להרחיב את העסק שלכם לאזורים גאוגרפיים נוספים? מכירת זכיינות או שותפות?

47. האם אתם דואגים לשליטה על כל ביצועי העבודה ובקרה אפקטיבית על הנעשה?

48. האם העובדים ואתם כבעלי העסק מנהלים את הזמן היטב? זמן לא מתוכנן הוא זמן מבוזבז.

49. האם ביצעתם מחקרי שוק בתחום לאחרונה? הם יעזרו לכם להבין טרנדים חזקים בשוק את בתחום בזמנים הללו באופן כללי.

50. האם דואגים ללמוד על התחום כל פעם מחדש? להתעדכן בצורה ישירה ועקיפה בכל מה שאפשר בתחום?

אז אם תהיתם איך להגדיל מכירות בעסק זה הזמן לעשות סדר, רשמו את כל התשובות לשאלות שכתובות במאמר זה. לאט לאט יעלו לכם מחשבות, רעיונות, דרכי פעולה ומטרות חדשות את הכל רשמו בדף אחר. תתחילו ליישם את הדברים אתם תראו התקדמות בדברים, אם קשה לכם ליישם את הכל יחד כדאי לבזר סמכויות לעובדים שלכם שיעזרו לכם להתמקד בדברים וליצור אותם יחדיו, לעיתים לשחרר את השליטה יוביל להצלחה וליציאה ממחשבות שהם מחוץ לקופסא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 3 =

דילוג לתוכן